Honig viert verjaardag bij de voedselbank

Om de 150ste verjaardag van Honig het foodmerk te vieren, organiseerde dit oer-Hollandse merk een paar dagen terug een feestelijk diner in het magazijn van de Voedselbank Amsterdam. Dit was het afsluitende onderdeel van de bewustwordingscampagne '#samenaantafel'.

Honig, onderdeel van Kraft Heinz, heeft de afgelopen periode de voedselbanken ruim een miljoen maaltijden geschonken, evenals een campagne om het belang van steun aan de voedselbanken het hele jaar door onder de aandacht te brengen. De op de consument gerichte marketing maakt gebruik van de slogan ‘Aan tafel!’ Deze campagne, met commercials waarin een kind steevast ‘aan tafel!’ roept, is erop gericht om gezinnen samen aan tafel te laten zitten en ze van een gezonde maaltijd te laten genieten (zie ook PromZ magazine, nr 2, 2016).
 

René Froger

Tijdens de '#samenaantafel'-avond bracht voedselbank-ambassadeur René Froger het belang van het werk van de voedselbanken bij de aanwezigen onder de aandacht. In de komende uitgave van PromZ Magazine vragen we een groot aantal leveranciers of ze goede doelen doneren, en zo ja welke en waarom. Naar verhoudingen ondersteunen veel leveranciers van relatiegeschenken en premiums de voedselbank: restanten van kerstpakketten worden heel vaak aan deze organisatie cadeau gedaan.