WIE STUURT ER NOG EEN KERSTKAART? | PromZ

WIE STUURT ER NOG EEN KERSTKAART?

Tradities, ik ben er gek op. Maar sommige worden ernstig bedreigd en verdienen het om beschermd te worden. En dan bedoel ik niet alleen de verdwijning van Zwarte Piet. Ook Kerstmis is aan het eroderen. Want wie herinnert zich niet de eindeloze stroom kerstkaarten die elk jaar op de deurmat ploften. Die stroom is een miezerig beekje geworden, dankzij de digitalisering van de kerstkaart. Ik ontvang steeds meer e-mailtjes en appjes met een kerstwens en steeds minden kleurrijke kerstkaarten. Een mooi inzicht waar PostNL met de campagne in dit filmpje ook leuk op inspeelt.

De impact van de traditionele kerstkaart

Toch is het versturen van een ouderwetse kerstkaart zo gek nog niet. Net als bij direct mail is de impact daarvan vele malen groter dan die van een e-mail. Bovendien trek je er alleen al aandacht mee omdat er niet zoveel kaarten meer worden verstuurd. Je valt op. Bovendien is Kerstmis een mooi moment om weer eens onder de aandacht van klanten en prospects te komen. Maar als je dat doet, doe het dan goed.

Stuur een originele kerstwens in je kerstkaart

Verpak hierin meer dan alleen maar de beste wensen. Geen standaard kerstkaart, met een winterlandschap, een man met een witte baard en een rode jas. Stuur iets met een boodschap. Een beetje commercieel mag best, maar doe dat subtiel. Het blijft immers Kerstmis. Bedenk een leuke actie, waaraan de ontvanger een fijn gevoel overhoudt. Je kunt ze de gelegenheid geven om via een landingspagina te reageren om zo hun favoriete kerstwens in ontvangst te nemen. Of een kans te maken op een mooi kerstcadeau.

Kerstmis is een mooie traditie

Het geeft je een uitgelezen momenten om oude relaties weer een beetje op te warmen. Want na de Kerst komt het nieuwe jaar. Dan staan alle meters weer op nul en moeten we weer gaan zorgen voor een mooi jaar met goede resultaten. Dat wens ik je vast toe. Proost op een succesvol 2017!