Marketing voor jongeren; gebruik jij Snapchat marketing al? | PromZ

Marketing voor jongeren; gebruik jij Snapchat marketing al?

De basis van elke succesvolle direct marketingcampagne wordt bepaald door het actie-aanbod, de doelgroep, het tijdstip en de verpakking van de actie. Als die vier factoren niet in orde zijn, zal geen enkel middel scoren, hoe sexy het ook is. Maar welk middel zet je in als je marketing actie op jongeren is gericht? Denk daarbij ook goed na waar je doelgroep zich bevindt? De jongeren doelgroep van 15 tot 25 jaar bevindt zich namelijk veel meer op Snapchat dan op andere social media.

En als je ze dan gevonden hebt, zorg dan voor een goede campagne die werkt voor dit medium. In Frank News las ik laatst dat het vooral bureaus zijn met eigenaren die zelf nog in hun tienerjaren zitten, die de juiste campagne voor dit medium weten te vinden. Logisch natuurlijk, want voor hen is het veel makkelijker inleven. Maar gelukkig geven ze vijf tips voor merken en marketeers die de geheimen van Snapchat marketing nog moeten ontdekken of hun ‘Snapchat game’ willen verbeteren.

Tips voor Snapchat marketing

1: Wees creatief: gebruik emoji’s en humor. Wees grappig.

2: Wees relevant: Als je geen kaartjes kunt kopen voor het festival heeft het geen zin om campagne te voeren op Snapchat. Dan wordt er niets gepost. Pas als de ticketverkoop start komt het account weer tot leven. Dat is een groot verschil met Facebook. Als je daar niets post, verlies je publiek.

3: Wees verticaal: Alle content op Snapchat dient verticaal te zijn. Tieners vinden het draaien van hun telefoon irritant.

4: Wees exclusief: Toon zaken van achter de schermen van je festival of bedrijf. Laat dingen zien die op andere social media niet te zien zijn.

5: Haal een millenial in huis: eigenlijk de belangrijkste tip. Alleen zij snappen de ware aard van Snapchat.

Het hele artikel over Snapchat marketing lees je op Frank News.