30 Esprix nominaties | PromZ
esprix

30 Esprix nominaties

Eenentwintig campagnes zijn in totaal dertig keer genomineerd voor een Esprix. Stuk voor stuk campagnes die laten zien dat creatieve ideeën resultaat opleveren. Dept leidt het bureauklassement met vier nominaties. Zeeman is driemaal genomineerd met de case Zeeman sneaker. De jury maakt op 2 april tijdens de uitreiking in Felix Meritis bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de nominaties zijn bekroond. 

Esprix brengt de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes voor het voetlicht. De afgelopen jaren is de Esprixjury uitgegroeid tot de meest prestigieuze marketingcommunicatie jury van Nederland. Creatieven en marketeers kiezen samen het beste werk van Nederland. Ze beoordelen inzendingen gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. De oogst van dit jaar, 30 nominaties, vertegenwoordigt het beste werk van 2019. Op donderdag 2 april reikt de jury in Felix Meritis de bekroningen uit. Ook dit jaar wordt het weer een zeer bijzondere avond voor de top van Marketing Nederland. Kaarten voor de uitreiking zijn via de Esprix-site verkrijgbaar.

De genomineerden per categorie zijn:

Business to consumer
De Fysio Meeneemservice: dat is verzekeren zonder Paarse Krokodillen
OHRA Zorgverzekeringen
Joe Public Take-Away Advertising

De Ziggo Buikschuifbaan
VodafoneZiggo
Kumpany, Glasnost, BetterMatter

3 jaar Miele Powerwash
Miele Nederland
Buutvrij for life

Smoorverliefd
Interpolis
Wefilm, Glasnost, Mindshare, Merkle, Amp.Amsterdam, Purple, Fresheads, Roq ’n Rolla

Zeeman sneaker
Zeeman
Persuade, Ganbaroo

Consumer Services
De Fysio Meeneemservice: dat is verzekeren zonder Paarse Krokodillen
OHRA Zorgverzekeringen
Joe Public Take-Away Advertising
ABN AMRO Overwaarde Hypotheek
ABN AMRO
N=5, MediaCom Nederland, Storm Digital, Zandbeek

Smoorverliefd
Interpolis
Wefilm, Glasnost, Mindshare, Merkle, Amp.Amsterdam, Purple, Fresheads, Roq ’n Rolla

Corporate & Employee experience
Rabo ClubSupport. Samen vieren we de winst.
Rabobank Nederland
180 Kingsday, PHD, Reprise Digital

‘Je bent nodig’
Radboud Universiteit
Total Design, Gloed Communicatie

Charity & Not for profit
SIRE – Waardeer het. Repareer het.
SIRE
Dept

Vang de watermonsters
ASN Bank
Selmore Creative Agency

XTACY. Daar zit een luchtje aan.
Openbaar Ministerie
Roorda Reclamebureau

#DOESLIEF
SIRE
Joe Public Take-Away Advertising, Coopr, Blauw Gras, The Compound, Soundcircus, Ruigrok NetPanel, Flycatcher, Monalyse B.V., Publicis Groupe -Starcom, Interattractive

Durables 
De nieuwe generatie Hybrid
Louwman & Parqui – Toyota
DDB Unlimited, Wavemaker, DealerTeam, Pink Rabbit, Captcha, Triangle PR

SIRE – Waardeer het. Repareer het
SIRE
Dept

Volkswagen Snelweg Sprookjes
Volkswagen
Achtung! mcgarrybowen, Isobar

Experimental
Ontspoord – de eerste WhatsAppthriller van Nederland
De Nederlandse Spoorwegen
Johnny Wonder

Bol.com – Hulppiet
Bol.com
Dept

Volkswagen Snelweg Sprookjes
Volkswagen
Achtung! mcgarrybowen, Isobar

Fast moving
Effe de druk eraf met BubbelFrisss
Riedel DubbelFrisss
DDB Unlimited, ZIGT, Czar, Ronnie Flex

Media, Entertainment & Communications
Ben er weer
Ben
DDB Unlimited, Initiative Media B.V., DPPLR, Triangle PR, Robot Kittens

De Ziggo Buikschuifbaan
VodafoneZiggo
Kumpany, Glasnost, BetterMatter

Retail, etail & ecommerce
Crisp – Farm to fork voor het grote publiek
Crisp
Achtung! mcgarrybowen

Bol.com – Speelgoedboek
Bol.com
Dept

Zeeman sneaker
Zeeman
Persuade, Ganbaroo

Sales promotions & Activations
Zeeman sneaker
Zeeman
Persuade, Ganbaroo

IKEA Luistercatalogus
IKEA Nederland
Buutvrij for life, AMP.Amsterdam

Small Budget
Ontspoord – de eerste WhatsAppthriller van Nederland
De Nederlandse Spoorwegen
Johnny Wonder

XTACY. Daar zit een luchtje aan.
Openbaar Ministerie
Roorda Reclamebureau