7000 paar touchscreen handschoenen | PromZ
7000 paar touchscreen handschoenen

7000 paar touchscreen handschoenen

Gulpener is Limburgs bier, sinds 1825. In Limburg, daar wordt hard carnaval gevierd, vertelt hoofd marketing en communicatie Maartje Rutten van Gulpener Bierbrouwerij. Elk jaar rond de carnavalsperiode voert het merk een actie met een premium op het krat. Deze promotie was gericht op supermarkten in Zuid-Nederland.

Gulpener wil consumenten graag een praktisch promotioneel product bieden. Iets wat je ook bewaart. Rutten: “Tijdens carnaval hebben mensen meestal koude handen. Als je dan ook nog een glas bier vasthoudt, is een handschoen een goede keuze. We wilden met de tijd meegaan; je moet dus ook nog het scherm van je smartphone kunnen bedienen.” Gulpener werkt al zo’n acht jaar samen met Greenmotion. Directeur Maurice Boogaard van Greenmotion presenteerde voorstellen voor premiums op basis van de briefing met als steekwoorden: zichtbaarheid, innovatief, bij voorkeur duurzaam, gerelateerd aan carnaval, mag een glimlach genereren, en functioneel. De touchscreen handschoenen in de Limburgse carnavalskleuren voldeden aan de voorwaarden en pasten binnen het budget.

Korte tijd

Een uitdaging voor Greenmotion was om in zeer korte tijd van ontwerp tot finaal product te komen. “Het moest in één keer goed,” verklaart Boogaard. Het werd nog even lastig toen een fullcolour opdruk van het logo niet haalbaar bleek. “We moesten toen terug naar een logo in één kleur.” Rutten: “Greenmotion heeft veel moeite gedaan om dat voor elkaar te krijgen.” Over het succes van dit premium maakte Rutten zich geen zorgen.“Het vloog de winkel uit. We merken het echt: zodra we iets toevoegen aan een krat pils wordt het veel sneller verkocht. Consumenten zijn gevoelig voor dit soort acties.” Zevenduizend paar handschoenen heeft Greenmotion in China laten produceren. Gulpener kiest rond carnaval voor kleinschaligere, regionale acties. Met een marktaandeel van 1,5 procent moet het merk keuzes maken, legt Rutten uit. “We zijn een mkb-bedrijf. Dat betekent dat we veel leuke ideeën hebben, maar niet altijd het bijbehorende budget.”