AH start spaaractie voor proeflesssen bij sportclubs

AH start spaaractie voor proeflesssen bij sportclubs

Om Nederlanders te helpen bewust om te gaan met zowel voeding als voldoende beweging starten Albert Heijn en NOC*NSF de sportactie ‘Proef de sport’. Hiermee willen zij meer mensen (weer) aan het sporten en bewegen krijgen.

30% van sportend Nederland is minder gaan sporten tijdens de corona-pandemie. Dat blijkt uit het ‘Sport en voeding’ onderzoek, uitgevoerd door Markteffect in opdracht van NOC*NSF en Albert Heijn. Tegelijkertijd geeft 49% van alle Nederlanders aan wel interesse te hebben om een nieuwe sport te beoefenen en geeft bijna 2 van de 5 sporters aan dat ze het belangrijk vinden om hun voeding af te stemmen op hun sportactiviteit, maar weet een groot deel van sportend Nederland (45%) onvoldoende hoe dat moet.

Daarom ontvangen klanten van Albert Heijn bij een minimale besteding van €10,- aan boodschappen eenmalig 10 sportzegels in hun AH app. Met deze sportzegels kunnen zij tot en met 25 oktober 2020 via www.proefdesport.nl (gratis) proeflessen boeken bij honderden verschillende sportclubs door heel Nederland. Kickbokser Rico Verhoeven, shorttrackster Yara van Kerkhof, judoka Roy Meyer, volleybalster Celeste Plak en rolstoelbasketbalster Bo Kramer roepen als ambassadeurs van ‘Proef de sport’ via social media en proefdesport.nl iedereen op om de sport te ontdekken die bij je past en delen recepten van hun favoriete gezonde sportsnacks en -maaltijden.