Bavaria maakt het bont, James Bond | PromZ
'Zo. Time to Say Bye'_Bavaria_reclame_heineken_James_Bond

Bavaria maakt het bont, James Bond

Al sinds 1997 is Heineken de sponsor van James Bond. In de nieuwe film ‘No time to die’ is de 007-agent dan ook te zien met een 0,0% biertje. Daniel Craig kroop deze film voor de laatste keer in rol als James Bond. Hier volgde een geniale reclame van Bavaria op, met als ster van de show: Krèk Denniël.

‘Zo. Time to Say Bye’

‘Zo. Time to Say Bye’, is de slogan van de nieuwe Bavaria reclame. Hierin komen de filmtitel No Time to Die en de klassieke slogan ‘Zo. Nu eerst een Bavaria’ samen. In de reclame zie je een lookalike van Daniel Craig een groen flesje weggooien en een flesje bavaria 0.0 openen. De groene fles verwijst natuurlijk naar het groene flesje van Heineken.

Onder de reclamevideo die bierbrouwer Bavaria op YouTube plaatste voegen zij nog toe: ‘Zo. Na jarenlang de ster uithangen, kan Krèk Denniël eindelijk echt genieten’. Geniaal!

Video met een knipoog

Bavaria komt wel vaker met dit soort scherpe inhakers. “Het is niet de eerste keer dat Bavaria het bont maakt, deze video moet je met een knipoog zien”, aldus Florent Renders, marketingmanager bij Swinkels Family Brewers. “We zijn een bierbrouwer uit Brabant, humor zit in onze genen. Met deze reclame willen we ook benadrukken hoe belangrijk we het als biermerk vinden dat hard werken wordt beloond. Met een Bavaria 0.0 die schuimt, ruikt én smaakt als pils.”