Met alleen Big Data hebben ben je er nog niet | PromZ
Big Data - doe er ook wat mee

Met alleen Big Data hebben ben je er nog niet

De bakker eet oud brood en bij de loodgieter lekt het.

Daarom zou het me eigenlijk niet moeten verbazen dat de Big DATA expo geen gebruik maakte van de data toen zij mij een direct mail stuurde. Vorig jaar was ik naar dit evenement geweest en ondanks dat ik het veel te technisch vond, was het toch wel erg interessant. En had ik hoge verwachtingen van ze.

Maar nu kreeg ik dus een direct mail van ze. Of ik zin had om naar de BigDATAexpo te komen. De brief had vijf alinea’s en bevatte heel veel tekst. Mijn eerste reactie was om het niet eens te lezen, maar als vakidioot ben ik er toch maar aan begonnen. Uit niets bleek dat ze wisten dat ik vorig jaar geweest was of dat ik zelfs in gesprek ben geweest om dit jaar te komen spreken. Het was gewoon een erg lange nietszeggende brief.

Toveren met big data zat er niet bij

Terwijl juist zij zo mooi moeten kunnen toveren met al die data die ze vorig jaar van me ontvangen hebben. Ze hebben me gescand bij binnenkomst bij seminars waar ik geweest ben en ik moest aangeven wie ik ben en waar ik werk. Mooie data zou ik zeggen. En erg relevant om een direct mail mee te hyperpersonaliseren!

Ga je zelf ook binnenkort een uitnodiging sturen voor een event?
Houd dan deze tips aan:

  1. Zet een wervende zin op de envelop waarmee je mensen triggert om deze te openen.
  2. Brochure tells, letter sells. Refereer aan je brochure en zet niet alles in de brief.
  3. Houd het kort. 3 alinea’s is een goede lengte. En zinnen moeten kort zijn.
  4. Maak een mooie korte onderwerpregel.
  5. Geef ze een aanbod dat ze niet kunnen weigeren
  6. En zorg ervoor dat ze NU moeten reageren.
  7. Maak het relevant aan de lezer, vertel wat zij eraan hebben i.p.v. wat jij biedt.
  8. Druk je copy vet die je echt gelezen wilt hebben. Niemand leest je brief volledig.
  9. Laat de brief ondertekenen door een persoon met een relevante functie. En plaats ook een blauwe handtekening.
  10. En zet er een purl in! Een persoonlijke url zorgt ervoor dat je de klant kunt herkennen in je formulier en ze met één druk op de knop kunnen inschrijven.

 

Al met al is Big DATA expo toch best een leuk event om naartoe te gaan. Misschien zie ik je daar wel!