CNV Onderwijs is de vakvereniging voor iedereen die werkt in een van de onderwijssectoren, van primair- tot en met het hoger beroepsonderwijs. Ook studenten van pabo’s en lerarenopleidingen kunnen lid worden, net als gepensioneerden, werkzoekenden en anders actieven (arbeidsongeschikten etc.) en het personeel uit de onderwijsdienstverlening. CNV Onderwijs telt bijna 54.000 leden.
Vraag vanuit CNV Onderwijs
Als cadeau naar de leden toe is er gekozen voor een spel dat aan alle 11.000 scholen (schoollocaties) in Nederland wordt aangeboden.
Waarom de keuze voor een spel?
Plezier in het onderwijs is een belangrijke doelstelling van CNV Onderwijs, waarbij de vorm van een spel perfect past. Door het spel aan de school aan te bieden wil CNV er voor zorgen dat zij gedurende een lange termijn zichtbaar blijft onder een grote onderwijsdoelgroep van potentiële leden.
Waarom juist een vraag- en antwoordspel?
Het concept past bij de kennisgerichte onderwijsmensen. Een vraag- en antwoordspel biedt mogelijkheden om ook diverse organisatieboodschappen te communiceren. Zo bevat het spel kennisvragen over de standpunten/dienstverlening van CNV Onderwijs.
Leadgenerator
Het spel is een vraag- en antwoordspel in kaartvorm waarbij kennis centraal staat. Daarnaast kwam er op de rug van iedere kaart een kaartspel aanvraagmogelijkheid die verwijst naar de website van CNV Onderwijs te staan. Op deze manier wilde CNV Onderwijs leads genereren om deze vervolgens d.m.v. telemarketing te interesseren voor lidmaatschap van CNV Onderwijs.
Doelstelling
5 oktober, de Dag van de Leraar, is een belangrijke dag voor het onderwijs en dus ook voor CNV. Deze dag staat speciaal in het teken om het onderwijspersoneel in het zonnetje te zetten. Doelstellingen die CNV Onderwijs hierbij stelt zijn zichtbaarheid in de school en leads generen t.b.v. leden werving.
Het proces
Het spel moest zo kort, leuk en uitdagend zijn, dat het in een docentenpauze van 10 minuten te spelen is. Zo zijn de boodschap en het merk CNV Onderwijs iedere keer weer zichtbaar bij de doelgroep (leden + potentiële leden). Het spel moest ook door de brievenbus passen zodat het verzendbaar was.
Een partnership met verspreider/uitgever EDG zorgt ervoor dat het spel daadwerkelijk zijn plek in de personeelskamer krijgt op de 11.000 scholen en dat het publiciteit krijgt onder potentiële leden. Ook sponsorship van Loyalis zorgde er voor dat dit project mogelijk werd.
Het resultaat
• Er zijn 3600 leadgegevens gegenereerd
• Lange termijn zichtbaarheid voor CNV Onderwijs op 11.000 scholen
• De doelgroep leert meer over de dienstverlening van CNV Onderwijs
• Telemarketing om leads te interesseren voor lidmaatschap moet nog plaatsvinden. De verwachting van het resultaat is ca. 450 nieuwe CNV Onderwijs leden