De Beste Leveranciers van het Jaar 2016 | PromZ

De Beste Leveranciers van het Jaar 2016

Compacon is uitgeroepen tot Leverancier van het Jaar 2016. Interimage en Hokra ontvingen allebei een eervolle vermelding. Internetleverancier Pinkcube kreeg de award voor de Best Online Performance 2016. De eervolle vermeldingen in deze categorie gingen naar igopost.nl en maxilia.nl. Deze ‘Oscars’ van de promotionele productenbranche werden afgelopen woensdag 7 september uitgereikt tijdens een feestavond in de Jaarbeurs Utrecht.

 

De Leverancier van het Jaar is een onderscheiding die PromZ Magazine in 2003 in het leven riep, een jaarlijkse prijs voor de ‘outstanding performance’ van een leverancier van premiums en relatiegeschenken. Brancheorganisatie PPP ondersteunt de award. De genomineerde leveranciers – en uiteraard de winnaars – zijn een voorbeeld voor de vele honderden bedrijven in Nederland die promotionele producten leveren. De award voor de Best Online Performance is nu voor het tweede achtereenvolgende jaar uitgereikt.

 

Close finish
Een vakjury beoordeelde 15 genomineerde bedrijven in de categorie Leverancier van het Jaar en 10 internetleveranciers in de categorie Best Online Performance.

Ook dit jaar was er weer sprake van een close finish bij de leveranciers: de toppers lagen dicht bij elkaar. Een kwestie van details, die net aan de ene of de andere kant wat meer gewicht in de schaal legden. Maar óók de 12 overige leveranciers die – niet voor niets – op de lijst van genomineerden stonden, komt lof toe. Dat waren BeGlobal, Bovi, Brandpremiums, Gemaco, IGO Post, Intercédé, Keiretsu, Kop & Schouders, Robitex, Van Helden Relatiegeschenken, Webo Promotions, en WOT-P. In de categorie online leveranciers waren de overige 7 bedrijven Allgifts.nl, Budgetgifts.nl, Hiephiepkado.nl, Mainsales.nl, Multigift.nl, Relatiegeschenken.nl en Vanhelden.nl.

 

Criteria
De jurering vond in een aantal rondes plaats. Bij de full service leveranciers waren criteria als performance en communicatie richting opdrachtgever, vakkennis, persoonlijk contact en account management speerpunten. Bij internetleveranciers lag de focus op kwaliteit en functionaliteit van de site, snelheid en assortiment en de bijdrage aan de positieve beeldvorming bij klanten van de verkoop van promotionele producten via het internet.

 

Opdrachtgevers
Ook opdrachtgevers konden hun stem uitbrengen op de full service leverancier en internetleverancier van hun keuze. Er zijn duizenden stemmen uitgebracht op de speciale stemsite, die 3 maanden open was. Opdrachtgevers werden opgeroepen te stemmen door PromZ Magazine en de genomineerde bedrijven riepen zelf hun klanten op om te gaan stemmen. Ook toeleveranciers konden op hun favoriete leverancier een stem uitbrengen.

 

Publieksprijs
De award namens de opdrachtgevers, ofwel de Publieksprijs, was  in de categorie Leverancier van het Jaar 2016 was voor Van Helden Relatiegeschenken. In de categorie Best Online Performance ging de Publieksprijs 2016 naar multigift.nl. De stemmen van de opdrachtgevers, evenals de stemmen van de toeleveranciers in de branche telden aanzienlijk mee in de uiteindelijke beoordeling.