Grootse introductie nieuwe distributeur RP

Grootse introductie nieuwe distributeur RP

Vandaag – de dag voor Kerst – komt er een nieuwe speler op de promotionele productenmarkt, waar het hele vakgebied zijn hart voor vasthoudt. Het bedrijf dat van oorsprong uit Noord-Amerika komt, is al vele jaren actief op de b-to-c markt en heeft nu besloten de overstap naar B-to-B te maken. Een kort vraaggesprek met de Russische CEO D. Moroz.

Waarom gaan jullie juist nu de markt op?

Wij zitten al jaren in de geefmarkt richting consument, dus dan is de overstap niet zo groot. Ik durf te stellen dat we straks in één klap de grootste distributeur te wereld worden. Toen we tijdens deze coronatijd zagen dat steeds meer distributeurs ook op huisadres gingen leveren, was voor ons de maat vol. Dat zagen we als een aanval op onze markt. Dus eigenlijk is 2020 symbolisch voor onze introductie.

Wat zijn jullie USP’s, want de markt is toch best wel vol?

Ach, wat is vol… Ik denk dat bedrijven nu zitten te wachten op een internationaal werkende distributeur die tegen rock bottom prijzen levert, die zeer milieuvriendelijk is qua onder meer logistiek en die de beste ter wereld is voor wat betreft ICT. Ik durf te stellen dat we op al die gebieden de beste zijn en dus wel zeker een toegevoegde waarde hebben voor eindklanten. Je ziet nu dat veel grote eindklanten hun promotionele producten uitbesteden aan printbedrijven, dat hoeft nu niet meer. Bij RP is het one-stop-shopping.

Kunnen we RP dit jaar vinden op een beurs als PromZ.live?

Welke beurs? Nee, dat soort platforms hebben we niet nodig voor onze business. Niet arrogant bedoeld, maar dat is voor een bedrijf als het onze gepiel in de marge.

We zullen het onze uitgever doorgeven, die zal er niet zo blij mee zijn. Komen we u dan wel tegen in vakbladen als die van ons? 

Nee, we hebben verder geen behoefte aan welke publiciteit dan ook. Wel zullen we veel tijd en moeite steken in muziek. Daar hebben we al best een stevige voet aan de grond en daar gaan we dan ook zeker mee door. Voor ons is dat, samen met de traditionele post, een heel belangrijk marketingtool.