Hoe je meer rendement uit je beursstand haalt | PromZ

Hoe je meer rendement uit je beursstand haalt

Je neemt deel aan een beurs. Je hebt een prima plek bemachtigd en je stand ziet er piekfijn uit. Laat ze nu maar komen, die beursbezoekers. Je staat pontificaal voor je stand, met je handen op je rug te kijken wie er langs loopt. Je probeert oogcontact te maken, maar de meeste bezoekers lopen door…

Met een simpele opvallende actiemarketing campagne haal je meer rendement uit je beursstand.

Veel beursbezoekers bepalen vooraf welke stands ze willen bezoeken. Zomaar ergens binnenlopen vinden de meeste mensen best moeilijk. Zeker als ze de standhouder niet kennen en niet precies weten wat hij te bieden heeft. Dus moet je er, als standhouder, voor zorgen dat de juiste beursbezoekers een goede reden hebben om bij je langs te komen. Ook daar kan Actiemarketing mee helpen. Je moet immers je prospects overtuigen actie te ondernemen. Naar de beurs te komen én natuurlijk bij jou naar jouw verhaal te komen luisteren.

Hier een paar tips die je kunt toepassen bij je volgende beurs:

1. Stuur je klanten en prospects vooraf een opvallende uitnodiging
2. Beloof ze dat ze op de stand iets leuks cadeau krijgen of kunnen winnen
3. Laat ze zich identificeren met een visitekaartje of uniek actienummer
4. Stuur ze direct na hun bezoek een vriendelijk bedankje
5. Smeed het ijzer als het heet is. Volg de leads snel op. Alleen dan haal je echt rendement uit je beursstand.

 

Meer tips nodig? lees ook eerste hulp bij beurzen.