Marketing Automation in de schijnwerpers | PromZ

Marketing Automation in de schijnwerpers

Frans Melenhorst, Clear Value: Marketing Automation, een tool garandeert extra kosten maar geen succes: wat dan wel? Wat heb je aan marketing automation? Waarom zou je het überhaupt doen? Wat zijn de 5 praktijk stappen die garanderen dat MA een succes wordt? Hoe selecteer je de juiste marketing automation tool?”

Jeroen van Hooijdonk, Alex vermogensbeheer: Hoe maak ik mijn klanten weer actief? Presentatie die toelicht hoe Alex in samenwerking met TIMDM.nl een succesvolle campagne heeft gevoerd om ‘slapende’ klanten weer actief aan het beleggen te krijgen.

Ger Nijkamp, Ricoh: De rol van Marketing Automation binnen het online speelveld. Slechts een zeer beperkt deel van alle online bezoekers geeft een e-mail adres en opt-in af. Daarmee is marketing automation een belangrijk maar zeker niet het enige onderdeel om effectief te inspireren, informeren en converteren. In deze presentatie laat Ger Nijkamp zien hoe Ricoh het veranderende oriëntatie- en beslisproces binnen hun b to b-doelgroepen en markten stimuleert, faciliteert en rapporteert. En welke rol Marketing Automation daarin speelt.

Mark Appel, Exact: Marketeers hebben een grote hoeveelheid aan data en tools tot hun beschikking om het ‘marketing spel’ nog beter te kunnen spelen. Slimmer opbouwen van bereik binnen de doelgroep om vervolgens die boodschap uit te serveren die er op dat moment toe doet in de juiste context. Tijdens zijn presentatie gaat hij o.a. in op vragen als “Hoe zijn we gestart, wat hebben we geleerd en welke valkuilen zijn we in gelopen. Wat heeft de implementatie van marketing automation voor impact gehad op de Exact organisatie, de mensen en de bedrijfsresultaten? En welke uitdagingen liggen nog voor ons?”

Het programma begint om 14.30 uur en kan kosteloos worden bijgewoond dankzij de sponsors Het Portaal Uitgevers, DeMeter en Jaarbeurs. Meer informatie en inschrijven: www.jeklantinbeweging.nl