Melkmeisje van Vermeer siert zuivelpakken Albert Heijn | PromZ

Melkmeisje van Vermeer siert zuivelpakken Albert Heijn

Albert Heijn en het Rijksmuseum zijn een bijzondere joint promotion aangegaan. Ter promotie van de heropening van het Rijksmuseum krijgen miljoenen literpakken melk, yoghurt en vla een afbeelding van topstukken uit de collectie. Ook zit er een actiezegel op elke verpakking; wie vier zegels spaart, kan met korting naar het nieuwe Rijksmuseum.

 

Op 13 april opent het Rijksmuseum weer zijn deuren na een verbouwing van tien jaar. Om dit te vieren heeft het museum samen met Albert Heijn de actie Rijks aan tafel opgezet. Op de literpakken zuivel van Albert Heijn staan in totaal zestien kunstwerken uit het Rijksmuseum, waaronder de Nachtwacht van Rembrandt, het Melkmeisje van Vermeer, een zelfportret van Van Gogh, maar ook Nijntje van Bruna. De afbeeldingen gaan vergezeld van een korte omschrijving en een raadseltje.

 

Laagdrempelig

Hoofddirecteur Wim Pijbes van het Rijksmuseum hoopt dat een gesprek over kunst aan de keukentafel een bezoek aan de echte werken stimuleert. “Het Rijksmuseum is van iedereen. We willen de Nederlanders op een laagdrempelige manier verrassen met onze prachtige collectie.”

 

Actiezegel

Op elke verpakking zit een actiezegel. Vier actiezegels geven 5 euro korting op een toegangskaartje van 15 euro. De actie krijgt aandacht in de filialen van Albert Heijn, en via Facebook en Twitter. Daarnaast is er een filmpje aan gewijd, met de bekende winkelmanager Harry.