3,3% meer premiumbudget voor bedrijfsleven in 2016 | PromZ

3,3% meer premiumbudget voor bedrijfsleven in 2016

In 2015 beschikten opdrachtgevers over 2,7% meer premiumbudget dan in 2014. En de gemiddelde opdrachtgever verwacht dat zijn budget voor promotionele producten in 2016 met 3,3% zal stijgen.

Deze cijfers zijn afkomstig uit het jaarlijkse PromZ Magazine Opdrachtgeversonderzoek dat ook dit najaar werd uitgevoerd door onderzoekbureau One Question onder marketeers en inkopers van 233 Nederlandse bedrijven (van MKB tot multinationals), overheden en non-profit organisaties die in 2015 promotionele producten inkochten. Uit het onderzoek blijkt ook dat opdrachtgevers service van hun leveranciers van premiums en relatiegeschenken steeds belangrijker gaan vinden. Was vorig jaar bij de zoektocht naar nieuwe leveranciers voor 12% van de opdrachtgevers het serviceniveau van de leverancier van belang, dit jaar is dat gestegen tot 19%.

Kerstpakketten

Het geven van kerstpakketten aan werknemers blijft stabiel, blijkt uit het PromZ-onderzoek onder inkopers. Ruim de helft van de bedrijven verstrekt in 2015 een kerstpakket aan het personeel, terwijl 37% een eindejaarsgeschenk aan relaties geeft. Die cijfers zijn vrijwel identiek aan die van 2014. Dat geldt ook voor de gemiddelde waarde van een kerstpakket. Die bedraagt in 2015 € 42,80 terwijl die waarde in 2014 een fractie lager was met € 42,25.

Lees meer in PromZ Magazine nr 4, die medio december verschijnt.