5 tips voor briefings

5 tips voor briefings

En dan heeft u die fantastische en opvallende promotionele producten gevonden. Hoe brieft u uw creatieven, actiemarketingbureau en leverancier van promotionele producten vervolgens goed?  Een paar tips voor een efficiënte aanpak en om de vaart erin te houden.

  • Merk/product/dienst: Wat doet uw merk of product en waarom zou uw (potentiële) klant het moeten kopen? Wie zijn de concurrenten en wat doen ze beter/slechter?
  • Doelgroep: tegen wie wilt u uw ‘verhaal’ houden: b-to-c of b-to-b? Wie is de doelgroep, wat willen ze en wat vinden ze belangrijk?
  • Inzet van media en middelen: Hoe gaat u uw verhaal overbrengen? Hoe (wie) bewaakt uw huisstijl?
  • Randvoorwaarden: weet iedereen welke belangrijk zaken rond uw merk/product/dienst spelen?
  • Wees eerlijk: zeg wat uw budget is en verwacht niet dat uw bureau of leverancier in één dag dé allesomvattende oplossing voor u heeft gevonden.