ABN Amro stopt met KLM Open | PromZ

ABN Amro stopt met KLM Open

De bank ABN Amro stopt vanaf 2016 – na negen jaar – de sponsoring van het KLM Open. De bank kiest voor een meer maatschappelijke sponsorrichting met de naam Partner van de Toekomst.

Concreet zou dit betekenen dat de focus komt te liggen op het ontdekken, ontwikkelen en bekronen van mensen of instellingen met een talent of ambitie. De bank gaat dit doen op de gebieden Kunst & Cultuur, Educatie, Ondernemerschap en Sport. In dit laatste domein is de keuze gemaakt voor de sporten tennis, hockey en ondersteuning van de gehandicaptensport. Ook heeft de bank zich letterlijk en figuurlijk verbonden aan De Toekomst van Ajax.

 

Geen exclusiviteit

Ernst Boekhorst (manager sponsoring & events): ‘Na negen jaar is het tijd voor iets anders. Ik ben van mening dat de KLM Open altijd prima bij ons heeft gepast, maar ik vind wel dat een dergelijk evenement beter door meerdere bedrijven kan worden gesponsord, en niet langer exclusief door KLM, Deloitte en ABN Amro. Dat is volgens mij voor grote sponsorevents ook het concept voor de toekomst: exclusiviteit bestaat straks niet meer in sponsoring.’