Actiemarketing
Nieuw: Indoor Positioning Marketing
Als trotse sponsor van DeMeter vakvereniging van (dialoog)marketeers, zat ik vorige week bij het congres ‘De Toekomst van Marketing’. Daar waren hele interessante presentaties, maar...
Hoge conversie dankzij hyperpersonalisatie
Hyperpersonalisatie - de combinatie van adresgegevens met historische gedragsgegevens - kan tot hoge conversie van marketingcampagnes leiden. Het gebruik van data werd jarenlang beperkt tot...
5 marketing-hacks om je sales te boosten
Marketing-hacks: volgens een Facebook-advertentie kon ik er door een kort webinar een expert in worden. Trucjes om beter mee te scoren. En omdat ik gek...
Houden we het droog in 2017? En andere manieren van fondsenwerving
Voor de meesten van ons staan per 1 januari alle meters weer op nul. Je hebt je een jaar lang uit de naad gewerkt en...
Weg met de communicatiesoep
Hoe virtueel we het ook bedenken, het gaat altijd over mensen. En het zijn altijd mensen met een passie voor iets waar zij stellig in...
Waarom een spaarprogramma niets met merkloyaliteit te maken heeft
Merkloyaliteit, bestaat dat nog? Zijn er nog mensen die zich hun leven lang tot één merk beperken? Steeds minder. Van blinde merkloyaliteit is weinig over....
WIE STUURT ER NOG EEN KERSTKAART?
Tradities, ik ben er gek op. Maar sommige worden ernstig bedreigd en verdienen het om beschermd te worden. En dan bedoel ik niet alleen de...
De nieuwste marketingtrend: BSM
Marketing wordt overspoeld met nieuwe termen en afkortingen. Het is helemaal dé marketingtrend op het moment. Zo heet het ‘digitale acceleratie’ als je snel een...
Gaat het om efficiënt of om effect?
Steeds meer organisaties zetten marketing automation in als ultieme methode om hun markt te bewerken. Ze stoppen hun database vol met klantgegevens en vullen die...