AH doet het weer | PromZ

AH doet het weer

Albert Heijn heeft ’t voor mekaar. Nog voor het WK-premium er is, heeft Nederland het er al over. Voor zover bekend, is dit nog nooit eerder vertoond. Appie zou komen met Beesies, pluchen varianten van de Big Five: de olifant, neushoorn, luipaard, leeuw en buffel. Heel wat anders dan een oranje jurkje, waarmee Bavaria de gemoederen verhit.

 

Albert Heijn heeft ’t voor mekaar. Nog voor het WK-premium er is, heeft Nederland het er al over. Voor zover bekend, is dit nog nooit eerder vertoond. Appie zou komen met Beesies, pluchen varianten van de Big Five: de olifant, neushoorn, luipaard, leeuw en buffel. Heel wat anders dan een oranje jurkje, waarmee Bavaria de gemoederen verhit.

 

In de media wordt er over gespeculeerd en men schijnt niet te kunnen wachten tot AH, de super aller supers, zijn WK-tool prijsgeeft! Men spreekt over “interne bronnen bij Albert Heijn” die het zouden hebben over de Beesies en 7 juni als datum noemen waarop een en ander bekend wordt gemaakt. Ja ja…de pr-machine draait weer op volle toeren!

Bieroorlog
Dat geldt volgens ons ook voor bierbrouwer Bavaria, die erin slaagt om de Telegraaf van 25 mei te laten koppen: ‘Bieroorlog om voetbaljurkje’ inclusief foto van 60 ‘Bavaria-meiden’ die gehuld in de oranje DutchDress van Bavaria op de tribune staan te dansen tijdens Nederland-Mexico. Maar Bavaria zegt er niets mee van doen te hebben en alleen de jurken aan de meiden te hebben verstrekt. Maar in hetzelfde artikel zegt Bavaria-directeur Swinkels wel: “Ik kan nu al zeggen dat er nog meer aan gaat komen.”

Maar evengoed knap gedaan, en dat geldt ook voor AH…Dit soort publiciteit trekt alle aandacht en duwt de Pletterpet, Juichbandjes, Voetbalbungels, kratkussens (overigens een heel leuk WK-premium van Tuc) en dergelijke even naar de achtergrond.