AH-voetbalplaatjes deden het weer goed

AH-voetbalplaatjes deden het weer goed

In de voetbalplaatjes actie van AH, die net is afgelopen, was Ajax-keeper André Onana de meest gezochte speler. De video van de kleedkamer van Ajax was met zo’n 60.000 views het meest bekeken.

Ook op het gras van Feyenoord was het druk: bijna 40.000 mensen hebben een virtueel bezoekje gebracht. Meer dan tienduizend mensen gingen tot dusver op de foto met de kampioenschaal van PSV. Dat blijkt uit een analyse van alle data van de Albert Heijn Voetbalapp.

Voetbalplaatjes sparen is weer helemaal in, zegt AH. Bijna 70% van de kinderen tussen 4 en 14 jaar die de actie kenden, spaarden mee, voor zichzelf of voor iemand anders: 8 op de 10 jongens spaarden tegen 6 op de 10 meisjes.

Selfie in shirt

60% van de gebruikers van de Albert Heijn Voetbalapp maakt een selfie in een voetbalshirt. Daarbij zijn de shirts van achtereenvolgens Ajax, Feyenoord en PSV het meest populair. Het shirt van het Nederlands dameselftal volgt op de vierde plaats. De meest gevraagde Oranje Leeuwin is Lieke Martens. Zij staat daarmee in de top-10 van meest gezochte spelers overall.
Bij iedere 10 euro aan boodschappen kregen klanten een setje van vier voetbalplaatjes. De spaaractie duurde tot 24 februari. Winkels kregen wekelijks een nieuwe voorraad plaatjes geleverd.