Amerikaans onderzoek bevestigt de power van promotionele producten

Amerikaans onderzoek bevestigt de power van promotionele producten

Onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Amerikaanse PPAI (Promotional Product Association International), bevestigt de kracht van promotionele artikelen en business gifts als reclamemedium.

80% van de respondenten liet weten graag promotionele producten te ontvangen en 71% wil graag vaker promotionele producten krijgen. 73% geeft de voorkeur aan promotionele artikelen boven andere vormen van reclame. Men peilde ook naar hoe de respondenten promotionele producten ervaren. De kwaliteit van een promotioneel product wordt door 72% in verband gebracht met de reputatie van het gevende bedrijf.

Speciaal

De PPAI vroeg ook hoe de consumenten over de ontvangen product media dachten. 75% vond product media een goede manier om nieuwe zaken in de omgeving te leren kennen. 74% zei dat als men een promotioneel product kreeg tijdens een evenement, men dat evenement specialer beleefde. En 73% oordeelde dat een promotioneel artikel een goede manier was om op de hoogte te zijn van komende speciale verkopen en evenementen.
Het onderzoek van de PPAI werd online uitgevoerd bij 2.500 Amerikaanse en 500 Canadese consumenten die in de voorafgaande twaalf maanden één of meerdere promotionele producten hadden ontvangen.