And the winner is….

And the winner is….

Traditiegetrouw kiest PromZ Magazine aan het eind van het jaar de PromZ Premiumpromotion of the Year, ofwel de premiumactie die PromZ Magazine de beste van 2018 vond.

Tot de kanshebbers van de betere premiumacties van 2018, aldus het panel dat de acties beoordeelde, behoren o.a. diverse acties van Jumbo, (wederom) de regenlaarzen van Sourcy (de winnaar van vorig jaar, die in 2018 de spaaractie herhaalde met toevoeging van laarzen voor volwassenen, en niet alleen in kindermaten), en de Back to School spaaractie van Chiquita.
Ook AH ontbreekt niet op het lijstje: het panel was wel gecharmeerd van de Tech is te Gek-actie van AH. Maar AH heeft dit jaar een aantal flinke zeperds gemaakt met de Hamsterbollies, de koekenbakkers, en de recente kritiek van consumenten op de vega-Allerhande van december. Die schoonheidsfoutjes tellen zwaar mee in de beoordeling. We zijn benieuwd hoe AH zijn imago weer opvijzelt. Klanten kunnen via social media een zorgvuldig opgebouwd merk in een mum van tijd imagoschade berokkenen, dat heeft AH de afgelopen maanden ondervonden.

Telefooncondoom

Het telefooncondoom van Ben werd geprezen om zijn originaliteit en als actuele inhaker op het onderzoek hoe de mobiele telefoon de fun & prestaties tussen de Nederlandse lakens negatief beïnvloedt. Dus condoom over de mobiel en uit met dat ding. Maar het was geen premiumpromotieactie, maar een (goede) pr-stunt. Daarom komt het Ben-condoom niet in aanmerking voor de titel PromZ Premiumpromotion of the Year 2018, maar we willen hem hier wel even noemen.

Het panel bestond uit de (actie)marketing- en communicatiespecialisten Ed van Eunen (Van Eunen Marketing), Charles Borremans (Redmint), Kees-Jan Rozestraten (zelfstandig marketingadviseur), Frank de Bruin (Activate&co), Allard Frederiks en Karin Schaper (beiden PromZ Magazine).

In de volgende e-mailnieuwsbrief van PromZ Magazine, die rond 20 december uitkomt, melden we de winnaar.