Bedrijven in de VS doen veel in promotioneel textiel | PromZ
Bedrijven doen veel in promotioneel textiel

Bedrijven in de VS doen veel in promotioneel textiel

Promotioneel textiel en kleding is hot. Een groot aantal Amerikaanse bedrijven zet promotionele kleding in voor hun medewerkers, of voor een evenement met hun relaties, zoals een dagje uit of een sportdag.
Alleen al in Amerika is kleding als grootste categorie met 28,8 procent goed voor 6,7 miljard dollar van de totale verkopen van promotionele producten (23,3 miljard dollar), volgens onderzoek van Promotional Products Association International.

T-shirts en polo’s

T-shirts hadden in 2017 het grootste aandeel in de markt van promotionele producten en relatiegeschenken in de VS. De categorie was goed voor 15% van de verkopen van promotionele artikelen. Dat blijkt uit cijfers van de ASI, het Amerikaanse Advertising Specialty Institute.
Na T-shirts vormen poloshirts de grootste categorie met een aandeel in de verkopen van 8,7%. Daarna volgen tassen (8,4%), drinkgerei als glazen en mokken (7,6), petten en andere hoofddeksels (6,2%) en pennen (6,1%).