Dure grapjes

Dure grapjes…

Door de naamswijziging van Allsecur in Allianz Direct is er een nieuwe huisstijl nodig. Volkswagen komt met een nieuw logo en nieuwe corporate identity. Zomaar weer twee recente voorbeelden van dure grappen. Alleen al het produceren van nieuwe promotionele producten en give away’s van deze grote ondernemingen, loopt enorm in de papieren.

Hoeveel nieuwe producten moeten er wel niet komen? Hopelijk beschikken ze niet over grote voorraden promotionele producten, want die kunnen dan niet meer worden gebruikt waarvoor ze zijn bedoeld. Ze kunnen straks zo onderin een la of in de prullenbak. Leveranciers van promotionele producten wijzen er dan ook altijd op dat het verstandiger is goed te monitoren wanneer er weer behoefte is aan nieuwe promotionele artikelen, zodat deze pas worden besteld en bedrukt en klaar liggen op het moment dat ze nodig zijn. Dat is efficiënter dan een enorme voorraad, bedrukt en wel, op voorraad houden waar je eigenlijk niks meer mee kan. Hopelijk worden ze cadeau gedaan aan scholen en ziekenhuizen waar ze kunnen worden gebruikt of waar kinderen er mee kunnen spelen. Zo’n vorm van hergebruik past in deze tijd.

Startschot op de IAA

Het ‘Nieuwe Volkswagen’ komt overal tot uiting: in het design van de modellen, in het contact met klanten en in de presentatie van het merk als geheel. Het doel is om een nieuwe, allesomvattende klantbeleving te creëren, die wereldwijd en via alle kanalen modern en aansprekend is.

Op de IAA in Frankfurt, die 12 september begint, start Volkswagen officieel met de uitrol van de nieuwe corporate identity. Dit valt samen met de onthulling van het nieuwe logo op het hoofdkantoor van Volkswagen in Wolfsburg. Om te beginnen worden wereldwijd bij zo’n 10.000 dealers in totaal circa 70.000 logo’s vervangen. Volkswagen kiest daarbij voor een kostenefficiënte en grondstof besparende benadering, aldus de eigen berichtgeving.