IGC Group richt zich op Fortune 500-companies

De IGC Group, een samenwerkingsverband van 56 leveranciers van promotionele producten in 52 landen wereldwijd, gaat zich manifesteren als de leverancier die Fortune 500-companies wereldwijd kan servicen op het gebied van promotionele producten.

 

De IGC Group, een samenwerkingsverband van 56 leveranciers van promotionele producten in 52 landen wereldwijd, gaat zich manifesteren als de leverancier die Fortune 500-companies wereldwijd kan servicen op het gebied van promotionele producten.

 

 

 

De IGC Group presenteert zich op de komende PromZ Event, die van 29 tot en met 31 maart plaatsvindt in de Jaarbeurs Utrecht, standnr. 828.

 

 

 

Sinds 1989 behoort het Nederlandse Staat & Co tot de groep. Staat & Co directeur Hans van der Ouw werd vorig jaar gekozen tot IGC-voorzitter. Hans Poulis (voorzitter van de Nederlandse branchevereniging Platform Promotional Products) is in januari van dit jaar benoemd tot ceo van de IGC Group. Hij is verantwoordelijk voor het nieuwe IGC-hoofdkantoor in Rotterdam dat een belangrijke rol speelt in de nieuwe opzet.

 

Mondiale contracten
Het hoofdkantoor staat boven de groep en is bevoegd om namens alle IGC-leden contracten af te sluiten met multinationals, die op die manier in feite met één leverancier te maken hebben. De IGC-leden in de diverse landen bedienen vervolgens de daar gevestigde lokale vestigingen van de opdrachtgever. Het hoofdkantoor sluit ook de mondiale contracten met de fabrikanten en toeleveranciers van de promotionele producten.

 

Transparantie
rPoulis: “Compliance en Corporate Responsibility zijn voor multinationals steeds belangrijker issues. Ze moeten terug van soms wel een paar honderd leveranciers naar twee of drie om controle te kunnen uitoefenen op alles wat daarmee heeft te maken. Het gaat om transparantie van bron naar consument. Het is een trend die niet meer is te stoppen en waarbij steeds meer ondernemingen zich zullen aansluiten.”

 

Lees meer in PromZ Magazine, nr 1 2011.