Jongeren sparen voor festivalbezoek

Jongeren sparen voor festivalbezoek

Een kwart van de jongeren onder de dertig jaar zet geld opzij voor festivalbezoek. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Moneyou.

Gemiddeld geven Nederlandse jongeren 309 euro per jaar aan festivals uit. Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat de kaartprijzen van de grote festivals het afgelopen jaar met 5,5% zijn gestegen.
In het onderzoek zijn jongeren ook gevraagd naar de grootste betaalergernissen op festivals:
– lange rijen bij de consumptiemunten (63%)
– consumptiemunten overhouden, die je niet kunt inwisselen voor geld (57%)
– alleen contant kunnen betalen (33%)

Pinnen

Grotere festivals lijken hieraan gehoor te geven, zo was Amsterdam Open Air een van de eerste festivals waar je alleen kon pinnen. Bezoekers hoefden hierdoor bij binnenkomst niet in de rij te staan voor munten. Milkshake Festival volgt dit voorbeeld tijdens de komende editie.
(bron: marketingtribune.nl)