Kerstpakketten populair maar wat moet er in

Kerstpakketten blijven. Maar wat moet erin?

Kerstpakketten zijn onverminderd populair. We zien de laatste jaren een stijging van het percentage bedrijven dat een kerstpakket aan het personeel geeft.
In 2015 was dat 53%, in 2016 61% en in 2017 was dit 66%. De groei heeft ongetwijfeld te maken met het einde van de economische crisis. Misschien begint nu ook het tekort aan personeel een rol te spelen: er zijn momenteel veel vacatures en werkgevers doen er niet alleen alles aan om nieuw personeel te werven. Ze besteden ook steeds meer aandacht aan het binden van de huidige personeelsleden. Een gewaardeerd kerstpakket kan daar een rol bij spelen.

Wat moet er in?

Overweegt u dit jaar bijvoorbeeld eens een op outdoor activiteiten gericht themapakket te geven? Niet doen als u binnen uw personeelsbestand veel vrouwen telt, zo blijkt uit onderzoek. Een kerstpakket met luxueuze merken? Dat zullen uw jongere medewerkers niet zo waarderen.
Dit zijn een paar uitkomsten uit de test die is gehouden onder bezoekers van de vakbeurs PromZ.live in mei van dit jaar naar hun ideeën en wensen betreffende kerstpakketten. Aan de bezoekers (dat zijn inkopers, marketeers en andere decision makers uit het bedrijfsleven, (semi)overheid en non-profit organisaties) van PromZ.live werd niet alleen gevraagd welke van deze pakketten zij het meest geschikt vonden om zelf in te kopen als bedrijf, maar ook wat zij zelf, als persoon, het liefst zouden krijgen.

Lees meer over deze test in PromZ Magazine nr 2, die eind september verschijnt.