Mensen willen echte merkervaringen

Mensen willen échte merkervaringen

Op de PSI, grootste Europese vakbeurs voor premiums en relatiegeschenken, die enkele weken geleden plaatsvond in Düsseldorf, waren ‘merkervaringen’ het topic.

Net als vorig jaar was de kreet ‘digital only is voorbij’ weer te horen. Het credo nu is dat mensen merkervaringen willen beleven, die echt zijn en alle zintuigen prikkelen. “Dit is een megatrend, die een enorme impact heeft op de promotionele productenindustrie en de gifts en gadgets die bedrijven gaan inzetten in hun actie- en relatiemarketing,” aldus de organisatoren van de PSI.

Voetreclame

Duurzaamheid is en blijft de komende jaren ook een belangrijk thema. Vele standhouders presenteerden ‘groene’ producten, bijvoorbeeld gemaakt van alternatieven voor kunststoffen, biologisch katoen, papier, solar powerbanks etc. Zo waren er ook vele fair trade producten. Ook helemaal anno nu zijn de thema’s drinkware, fitness, gezondheid en ‘voetreclame’: denk aan (customized) sportschoenen, slippers, sokken en veters met opdruk.

Leveranciers en toeleveranciers zien elkaar in het begin van het jaar op de PSI. Leveranciers zoeken en vinden daar noviteiten en (ver)nieuwde promotionele producten en relatiegeschenken. Veel leveranciers hebben hun klanten direct na afloop van de PSI al previews van nieuwe producten gemaild.