Home > NewZ > Middelgrote plaatsen lijden onder veranderend koopgedrag
Dichter bij huis
De ruimtelijke koopstromen zijn kleiner dan in 2010, zo stellen de onderzoekers. Doordat voor dagelijkse boodschappen meer naar de eigen woonplaats gekeken wordt en non-foodproducten minder of op internet worden aangeschaft is er minder toevloeiing naar en afvloeiing vanuit plaatsen. De consument kiest dus voor `dichter bij huis en vaker vanuit huis`, aldus I&O Research.
(bron: Retailnews)
GERELATEERDE ARTIKELEN
Wat gaat u doen in 2019?
Sinds jaren wordt er in opdracht van PromZ Magazine onderzoek gedaan onder inkopers en marketeers van het Nederlands bedrijfsleven, (semi)overheden en de non-profit sector naar...
Kerstpakketten blijven. Maar wat moet erin?
Kerstpakketten zijn onverminderd populair. We zien de laatste jaren een stijging van het percentage bedrijven dat een kerstpakket aan het personeel geeft.
In 2015 was dat...
Jongeren sparen voor festivalbezoek
Een kwart van de jongeren onder de dertig jaar zet geld opzij voor festivalbezoek. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Moneyou.
Gemiddeld geven Nederlandse jongeren...