Nieuw Mr. Jummy-premium van Sultana | PromZ

Nieuw Mr. Jummy-premium van Sultana

Van 13 april tot en met 31 juli 2009 kan de consument sparen voor een Mr. Jummy-weekplanner met een uitwisbare stift en magneten. De weekplanner moet symbool staan voor een actief leven. Mr. Jummy is het character van Sultana.’,'[img=right]58576495-weekplanner.jpg[/img]
rnHet spaarmechanisme komt grotendeels overeen met de eerdere actie van Sultana voor de pop Mr. Jummy. Ook nu kunnen consumenten sparen met de actiezegels op de Sultana-verpakkingen en het premium vervolgens ophalen bij het postkantoor tegen bijbetaling van 6,99 euro.

E-mail
Het grote verschil met de vorige actie echter is dat de consument de weekplanner pas kan ophalen als hij via een e-mail bevestigd heeft gekregen dat deze op zijn naam klaarligt bij het postkantoor. De actie met de pop liep op een gegeven moment in de soep omdat de vraag groter was dan het aanbod en het drie maanden duurde voor er een nieuwe voorraad Mr. Jummy-poppen beschikbaar was.

Schoonheidsfoutje 

Sultana loste dit promotionele schoonheidsfoutje toen goed op door o.a. het medium internet in te zetten. Op de site van Sultana werd een tool gebouwd, waar mensen hun e-mailadres konden achterlaten, zodat Sultana de mensen tussentijds kon informeren over de voortgang en het moment waarop de pop weer kon worden afgehaald op de postkantoren. “Bijkomend voordeel was dat we op basis van de achtergelaten adressen exact konden bepalen hoeveel poppen er nog nodig waren,” aldus de mensen van Sultana, die in het komende nummer van PromZ Magazine uitgebreid aan het woord komen over de ins & outs van de Mr. Jummy-actie.

Het lijkt erop dat Sultana met deze nieuwe actie door de inzet van e-mail van te voren veel beter kan inschatten hoeveel weekplanners er nodig zullen zijn om ‘out of stock’ te voorkomen.