Over 44 miljoen moestuinpotjes van AH…

Acties zoals de moestuintjes lokten klanten naar de winkel, zei AH-topman Dick Boer bij de presentatie van de cijfers over het eerste kwartaal van 2015. Consumenten konden sparen voor 20 verschillende soorten moestuinpotjes en zaadjes. AH zet ‘biologisch’ en ‘duurzaam’ op de kaart.

Bij elke bestede 15 euro kregen klanten zo’n potje. Er zijn in totaal ruim 44 miljoen potjes en ongeveer 350.000 moestuinbakken verkocht. “Deze aantallen zijn in lijn met onze verwachtingen”, zegt een woordvoerster van AH. “De basis van het moestuintjesidee was dat het leuk is om kinderen spelenderwijs te leren waar hun eten vandaan komt en hoeveel zorg en aandacht er nodig is bij het verbouwen van groente en kruiden”, vervolgt ze. “Vorig jaar brachten we dit onderwerp ook onder de aandacht tijdens de campagne ‘boerderijtje’, waarbij gespaard kon worden voor boerderijmini’s. Tijdens die campagne konden klanten ook een kijkje nemen bij een van onze boeren of telers.”

Kokosgruis
Ook wat betreft premiums heeft AH oog voor duurzaamheid. “We beoordelen bij elke spaaractie zorgvuldig de materialen die gebruikt worden bij de productie. De moestuintjes-tabletten zijn gemaakt van samengeperst kokosgruis. Dat wordt gewonnen uit de restanten van de kokosnoot die overblijven nadat het vruchtvlees – voor bijvoorbeeld kokosolie of snoep – eruit is gehaald.”

Lees meer in PromZ Magazine nr 2 die in juli verschijnt.