Ruim op voor KiKa

Ruim op voor KiKa

27 februari is de grote fondsenwervende campagne voor de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) gestart: Ruim op voor KiKa. De campagne is, samen met Frits Hirschstein van KiKa, bedacht door Goud Uberconnected. En is verder ontwikkeld met de steun – veelal om niet – van vele andere bedrijven en personen.

Met de campagne wordt heel Nederland gemobiliseerd om zolders, kelders, garages en schuren op te ruimen en de nog goed bruikbare spullen aan te bieden op Marktplaats. Op de speciale website Marktplaats.nl/kika kunnen mensen zien welke producten voor KiKa te koop zijn. Het geld, dat aan deze producten wordt besteed, gaat direct naar een speciale KiKa-rekening.

Extra onderzoekers

Met de opbrengst van de campagne wordt de vierde verdieping van het medio mei te openen Prinses Máxima Centrum ingericht. Hierdoor kunnen maar liefst 100 extra onderzoekers hun werkzaamheden in Utrecht verrichten. Met de opbrengst van de fondsenwervende Draag je steentje bij-campagne uit 2013 werd het fundament gelegd voor de realisatie van dit kinderoncologisch centrum. Met deze campagne – ook van de hand van Goud Uberconnected – werd 8,5 miljoen euro opgehaald.
De Ruim op voor KiKa-campagne loopt door tot eind maart en wordt ondersteund door tv, radio, outdoor, print, online en social media.