Sokken met een boodschap

Sokken met een boodschap

Goede doelen en premiums – een goed gekozen promotioneel artikel helpt om fondsenwervers beter onder de aandacht te brengen. En het kan een directe inkomstenbron vormen. Ook merken die zich willen verbinden aan een maatschappelijk doel kunnen met promotionele acties veel sympathie kweken en zorgen voor een hogere deelnamebereidheid onder consumenten.

Het Alzheimercentrum Amsterdam weet daar alles van. De Alzheimer sokken die het centrum inzet zijn inmiddels een begrip. Recent zijn de nieuwe 2019 Alzheimer socks gelanceerd. Een op de vijf mensen krijgt alzheimer of een andere vorm van dementie. Toch wordt er veel te weinig over gesproken. Door de Alzheimer-sokken te dragen wordt alzheimer bespreekbaar en het goede doel gesteund.

Verschillende sokken

Deze vierde editie van de Alzheimer Socksz is speciaal ontworpen met als boodschap het bespreekbaar maken van alzheimer. De twee verschillende sokken symboliseren de verwarring waarmee mensen met alzheimer of een andere vorm van dementie dagelijks te maken hebben. Vanaf 21 september zijn de sokken te koop via www.alzheimersocks.nl en o.a. bij Jumbo Supermarkten, ABN Amro, C&A, Makro, Jeans Centre, Picnic en Sodexo. De sokken kosten €7,99 per paar. Alle winst komt ten goede aan onderzoek door Alzheimercentrum Amsterdam.

Lees meer in het artikel ‘Premiums helpen goede doelen aan meer donateurs’ in PromZ Magazine nr 2, die vandaag in de bus valt.