Super de Boer scoort met winkelacties

Super de Boer heeft in 2008 erg veel succes gehad met zijn acties, aldus topman Jan Brouwer. Super de Boer heeft zelfs een “oorlogskas” voor de financiering van op zijn klanten gerichte winkelacties. Hoe groot die is, wil het bedrijf niet kwijt.’,’
Dit zei Brouwer recent in de Telegraaf naar aanleiding van de bekendmaking van de (positieve) jaarcijfers. In datzelfde bericht stelde Eric Leebeek, commercieel directeur Super de Boer, dat de prijzen tussen supermarkten steeds dichter bij elkaar liggen. “Daarom is het noodzakelijk je te onderscheiden van de rest om klanten te binden, bijvoorbeeld door leuke acties te verzinnen.”

Verrassen
Vorig jaar voerde Super de Boer acties met voetbalplaatjes, monopoliekaartjes en boodschappenpakketten voor de consument. Het bedrijf geeft niet prijs welke actie het succesvolst was. Maar Leebeek stelt wel dat het erom gaat de klant elke keer weer te verrassen met iets nieuws. Omdat het bedrijf nu twee jaar de monopoliekaartjes heeft gehad, wil het deze actie niet weer herhalen.
Leebeek: “Ook richten we ons niet uitsluitend op extraatjes voor kinderen, ook de moeders zelf moeten regelmatig aan bod komen.”

Naast de acties, concentreert Super de Boer zich in 2009 op uitbreiding van het aantal huismerken, lokale marketing, het moderniseren van winkels en concurrerende prijzen.