Superbowl stuwt sales promotion

Superbowl stuwt sales promotion

Aanstaande zondag is het zover; de grootste wedstrijd in commercieel opzicht ter wereld: de Superbowl. American Football tussen de San Francisco 49ers and Kansas City Chiefs. Maandenlange speculaties over welk merk gaat adverteren. Met heuse teasercampagnes voor de nieuw te introduceren commercials:

Maar ook pre-commercial introducties, zoals deze van Budweiser op Twitter:

Met een prijs van gemiddeld 5,5 miljoen dollar voor een 30 seconden commercial loont het de moeite om teasers te maken en de nodige spin-off aan je campagne te geven in bijvoorbeeld winkels. En dat doen alle merken dan ook! De national retail federation heeft onderzoek gedaan naar het uitgavepatroon van de Amerikanen tijdens de superbowl periode. Gemiddeld geeft iedere Amerikaan van 18 jaar en ouder 88,65 dollar uit op deze dag en dat geld staat direct in relatie tot de wedstrijd. Dat is dus een gigantisch bedrag, waar iedereen een graantje van probeert mee te pikken. Sales promotions (van coupons tot on-pack en product plus) tijdens de periode voorafgaand aan de wedstrijd zijn zeer populair en stijgen met zo’n 25 procent.