Tafelvoetballen met Blokker en Oranje Leeuwinnen

Tafelvoetballen met Blokker en Oranje Leeuwinnen

In 2017 schreef PromZ Magazine nog dat het bedrijfsleven zat te slapen toen de Nederlandse voetbalvrouwen Europees kampioen werden. Waar was de commercie? Waar waren de inhakers? Iedereen is nu klaar wakker. Er staan volop acties gepland. Het bedrijfsleven staat op scherp. Onze Leeuwinnen trappen voor het WK-voetbal op 11 juni af tegen Nieuw-Zeeland.

Het aankomend WK in Frankrijk is echt niet te missen. Als de Oranje Leeuwinnen tegenwoordig spelen zijn de stadions groter en voller en de kijkcijfers veel hoger. Ook de Oranjekoorts lijkt zich al in te zetten. Dat is straks ook terug te zien op de winkelvloer en aan de merchandise in de winkels.

Pindakaas

Een greep: Calvé komt met 16 verschillende potten pindakaas met daarop de namen van de speelsters en OranjeLeeuwinnenDoeboeken, speciaal voor aankomend WK. ING komt als trotse hoofdsponsor van de Oranje Leeuwinnen, net als twee jaar geleden, tijdens het kampioenschap met een grote campagne rondom de speelsters. Bij Blokker kan men poppetjes van de speelsters sparen. Deze zijn op een voetbaltafel te plaatsen waardoor je uiteindelijk met de selectie kunt tafelvoetballen. De poppetjes zijn ook te gebruiken als sleutelhanger. Ook zijn de speelsters te zien in een tv commercial van Blokker.
KPN komt online met een consumentenactie en is daarnaast partner van de KNVB YouTube serie Leeuwinnentalk. Deze uitzendingen komen rondom de WK-wedstrijden vanuit Frankrijk en bieden de fans een nadere blik op alles rondom de selectie. Shampoomerk Andrélon gaat speelsters inzetten als ambassadeurs.
Ook Albert Heijn is van de partij, met voor zijn klanten onder meer een speciale poster met de Oranje Leeuwinnen, kansen op Oranje-prijzen en voetbal gerelateerde aanbiedingen.

Dankzij de populariteit van de Leeuwinnen heeft de KNVB zeker ruim 2,5 miljoen euro extra opgehaald aan sponsoring van het komende WK.