The Amazing Activation Trends of 2018

The Amazing Activation Trends of 2018

Op 16 en 17 mei vindt de vakbeurs Promz.live plaats in Rotterdam Ahoy met als thema The Amazing Interaction of ThingZ. Een mooie gelegenheid om te kijken welke amazing ontwikkelingen en trends er spelen in het brede vakgebied van promoties, premiums en relatiegeschenken.

1: Focus on loyalty. De afgelopen tijd zagen we een grote toename van activaties die gericht zijn op klantentrouw. Steeds meer bedrijven zien het belang van het koesteren van hun echte relaties.

2: Repeat of success. Steeds vaker zien we dat succesvolle premiumacties worden herhaald. De kracht van promotionele acties die hun succes bewezen hebben, wordt meer dan voorheen gekoesterd.

3: Amazing long term activation. We zien een trend dat bedrijven zoeken naar meer structurele activaties.

4: The speed of F1. Het wegvallen van EK/WK voetbalsucces door Oranje, zorgt er voor dat bedrijven kijken naar andere mogelijkheden en de racewereld is daarbij een succesvolle optie.

5: Good & green feeling. Groene en maatschappelijk verantwoorde acties en premiums scoren erg hoog op consumentensympathie en deelnamebereidheid. Het geven naast een directe beloning van een goed gevoel spreekt de consument zeer aan. Willen we consumenten met succes activeren dan is dat zeker een trend om rekening mee te houden.

6: Partnerships are hot. Een trend die we eerder al tipten: samenwerking tussen bedrijven wordt steeds belangrijker. Gezamenlijk een promotie houden waarbij beide partijen voordeel hebben.

Lees meer over de 6 ‘Amazing Activation Trends’ die promotiespecialist Frank de Bruin signaleert in de volgende week verschijnende PromZ Magazine nr 1, 2018.