Leverancier van het jaar 2018 Interimage BeGlobal Compacon full service leverancier

Vakprijzen en Publieksprijzen 2018 voor leveranciers

Compacon is uitgeroepen tot Full Service Leverancier van het Jaar 2018. De award voor de Best Online Performance 2018 (voor online leveranciers van promotionele producten) is voor Maxilia.

Eervolle vermeldingen in de categorie voor full service leveranciers zijn voor BeGlobal en Interimage en in de categorie online leveranciers voor MultiGift en IGO.

De leveranciers met de meeste stemmen van klanten ontvingen de Publieksprijs. In de categorie full service leveranciers ging de Publieksprijs naar Interimage en in de categorie online leveranciers naar MultiGift.

Op initiatief van het vakblad PromZ (en powered by de branchevereniging PPP) wordt de prijs voor de beste full service leverancier van het jaar al 16 jaar achtereen uitgereikt, de prijs voor de beste internetleverancier werd dit jaar voor de vierde maal uitgereikt. Een vakjury (o.a. bestaande uit deskundigen uit het vak van promotionele producten en sales promotion/communicatie) heeft op basis van criteria een lijst van genomineerden opgesteld van 15 full service leveranciers en 10 online leveranciers.

winnaars categorie best online performance 2018

Klanten

De vakjury heeft zijn stem uitgebracht, evenals de toeleveranciers uit de branche. Daarnaast hebben klanten via een speciale votingsite gestemd op hun favoriete genomineerde leveranciers. Stemmen van de uiteindelijke klanten wegen mee in de beoordeling van de vakjury. Want juist klanten kunnen heel goed bepalen welke leveranciers ze het beste vinden. Duizenden klanten hebben gestemd.

Criteria

De uitkomst is een mix van alle stemmen, die volgens een bepaalde sleutel tot stand komt. Maar de vakjury heeft de belangrijkste stem. Deze hanteert voor de titel van Leverancier van het Jaar criteria als bijvoorbeeld vernieuwend, creatief, adviserend, vakkennis, zichtbaarheid en uitstraling naar de markt, aandacht voor MVO.
Criteria voor de vakjury bij de Best Online Performance zijn o.m. vindbaarheid, functioneren en overzichtelijkheid van de website, bestelgemak, snelheid van reageren, financiële stabiliteit, assortiment, en de bijdrage aan de positieve beeldvorming van de promotionele productenmarkt bij eindklanten.
De jury heeft dit jaar extra aandacht gehad voor de mate waarin de leveranciers zich inzetten om het vak verder te professionaliseren.

Uitreiking

De awards zijn uitgereikt tijdens een vakevenement dat begin september plaatsvond. In de vakjury zaten vijf afgevaardigden van toeleveranciers van promotionele producten: Jesse Wattimury (Giving Europe), Jeroen Koekoek (promocat.nl), Tom de Kleyn (Prodir), Michel Hofsté (Araco Int.), Bob Heerius (PPP/Xindao), en daarnaast Karin Schaper (PromZ) en John Swaab (Het Portaal Uitgevers).