“Ik ben niet pessimistisch ten aanzien van de toekomst van sales promotion. Integendeel. Consumenten willen nog steeds verleid worden. En die consumenten zijn nog steeds blij als ze iets gratis krijgen of als ze voor iets kunnen sparen”, zegt Charles Borremans (redmint/Goud Uberconnected).
"Ook voor kleinigheidjes van geringe waarde is nog plaats als die geringe waarde zich manifesteert in nut. In gebruikswaarde. Het vinden van aansluiting bij de nieuwe generatie consumenten is absoluut ‘key’. Die consument is 24/7 omringd door digitale techniek en is gefocust op waarde in de vorm van nut en kwaliteit. Meer dan ooit is de consument nu én straks ‘in the lead’. Dit betekent volop uitdagingen, maar ook volop kansen!"
Waarde
‘Kleinigheidjes van geringe waarde’ werden ze door de vakgenoten genoemd, of ook wel ‘waardeloze prullaria’. ‘Waarde’ is meer dan een uitdrukking in geld. Meer dan ooit staat waarde voor wat de – veranderende – consument wenselijk vindt.
‘Nut en techniek als nieuwe criteria voor succesvolle sales promotion’, daarover schrijft Borremans.
Lees meer in zijn column in PromZ Magazine nr 2, die eind september uitkomt.