Onderzoek | PromZ

Onafhankelijke ProductZFinder

PromZ Magazine

ProductZFinder

De schijnwerper op kerstpakketten 2019

Elk najaar laat Het Portaal Uitgevers ten behoeve van zijn vakbladen PromZ Vak en PromZ Magazine door het onafhankelijke marktonderzoekbureau One Question onderzoek doen naar...

Meer budget voor inkoop promotionele producten

In 2017 stegen de budgetten voor promotionele producten van opdrachtgevers met gemiddeld 2,6% terwijl voor heel 2018 een stijging van het budget met bijna 5%...

Spaaracties zijn meest bekende vorm

Met welk actieaanbod krijg je consumenten in beweging? Werkt een gratis premium nog wel? Doen consumenten nog wel mee aan Facebookacties? Allemaal vragen die spelen...

Herinneringswaarde promotionele artikelen 75 procent

Onderzoek door CSA Research in opdracht van de Franse vakvereniging voor promotionele producten 2FPCO (Fédération Française des Professionnels de la Communication par l’Objet) heeft aangetoond...

Spaarprogramma onverminderd populair

Maar liefst 94 procent van de Nederlanders doet wel eens mee aan een spaarprogramma, hoewel we allemaal denken dat dit percentage een stuk lager ligt:...

The power of partnerships

In de huidige marktontwikkeling zijn partnerships steeds belangrijker. De kracht van partnership activaties zijn daar een bewijs van, maar op marketingniveau met een strategisch karakter...

Opdrachtgevers weten wat ze willen

In het jaar 2016 hebben Nederlandse bedrijven en organisaties 3,3% meer uitgegeven aan promotionele producten dan in 2015. Dit cijfer komt naar voren uit het...

Top 10 premiumacties 2016 volgens de consument

Een bijzonder jaar was 2016 zeker. Geen Oranje op het EK, en Olympische Spelen waar minder dan verwacht met acties op ingehaakt werd. Kende het...

Hoe strategische partnerships in activaties lonen

Elk jaar weer stijgt het aantal joint activaties in Nederland. Ondanks deze groei is structureel consumentenonderzoek naar de performance van deze activatievorm schaars. Tijd voor een...