Promotionele producten worden duurder | PromZ

Promotionele producten worden duurder

 

Onder andere door stijgende grondstofprijzen en stijgende loonkosten in China, gaat de prijs voor promotionele producten in 2011 omhoog.

 

Onder andere door stijgende grondstofprijzen en stijgende loonkosten in China, gaat de prijs voor promotionele producten in 2011 omhoog.

 

Als de voorraden uit 2010 op zijn, krijgt iedere leverancier in 2011 te maken met hogere prijzen voor premiums en relatiegeschenken, die uiteindelijk (deels) moeten worden doorberekend in de prijs voor het bedrijfsleven. Omdat alle fabrikanten wereldwijd hiermee te maken hebben, treffen de prijsstijgingen de gehele productenbranche in binnen- en buitenland (en natuurlijk ook de retail).

 

Katoen
De grondstofprijzen in China stijgen al meer dan een jaar, maar sinds de zomer van2010 heeft er een spurt omhoog plaatsgevonden. Vooral katoen is – door mislukte oogsten – veel duurder geworden. De stijgende prijzen hebben ook te maken met een sterkere Chinese munt in combinatie met een zwakke dollar.