IJsberenactie C1000 | PromZ

IJsberenactie C1000

Eén van de vestigingen van de C1000 kwam met de vraag of er een speciale actie bedacht kon worden in verband met een plaatselijke promotie. Na inventarisatie van de wensen en eisen van onze opdrachtgever heeft the COW company het gehele concept ontworpen, uitgewerkt, geproduceerd en geleverd.

Een promotionele actie houdt nogal wat in: het doel van de promotie moet worden omschreven, welk resultaat wordt er verwacht, wat is de doelgroep waarop de actie wordt ingezet en welk actiemechanisme wordt gebruikt. Dat het ijsbeertjes moesten worden was al bekend. Vervolgens is onze ontwerper aan de slag gegaan om de ijsbeertjes vorm te geven. Daarna werden namen bedacht, een speciale winkel display werd ontworpen, de handige distributie verpakking werd gefabriceerd en de streepjescode voor makkelijke verwerking werden aangevraagd. Tenslotte moest er nog gezorgd worden voor het POS materiaal; uiteraard alles in de huisstijlkleur en sfeer van de C1000. Daarnaast moeten er nog pr activiteiten om heen verzonnen worden, welke media wordt er nog ingezet om de actie te ondersteunen. Ook wordt nauwlettend in de gaten gehouden of de producten en verpakking voldoen aan de Europese wet- en regelgeving.

De actie werd veel groter ingezet dan verwacht want er bleek ook animo bij de andere C1000 supermarkten te zijn voor de ijsbeertjes. Het was een succesvolle promotieactie: aan het einde van de periode waren de beertjes allemaal op en de doelen voor deze actie gehaald.