Win met het Gezin: slimme actie, sterke merkbeleving | PromZ

Win met het Gezin: slimme actie, sterke merkbeleving

Jan staat al jaren voor smakelijk gemak, vertrouwd genieten en de gezelligheid van samen aan tafel. Het product assortiment bestaat uit onder meer kant en klaar pannenkoeken, zelf maak pizza’s, poffertjes etc. Hoe zorg je er nu voor dat dat gevoel dat je als merk wilt overbrengen ook opvalt in het winkelschap? Met een activerende campagne van Hokra, die niet alleen verkoop stimuleerde, maar ook inspeelde op het gezinsgevoel én de breedte van het assortiment.

Vraagstuk
Jan wilde een winactie organiseren om extra tractie te genereren en de diversiteit van het assortiment onder de aandacht te brengen. Hokra werd gevraagd mee te denken over de samenstelling van de prijzen, de afwikkeling van de activatie en – niet onbelangrijk – hoe we tegelijkertijd cross selling konden stimuleren binnen het assortiment.

Concept
Het antwoord is letterlijk op de verpakking geplakt. Elke verpakking van Jan kreeg een actiesticker met unieke code. Via janwinmethetgezin.nl konden consumenten hun code en e-mailadres invullen. Vervolgens startte het feestelijke moment: virtueel grabbelen in de grabbelton – helemaal in lijn met het oer-Hollandse karakter van Jan. Spannend én vermakelijk!

De prijzen? Helemaal gericht op het gezin: van een hippe Jan bakfiets tot een potje UNO voor ouderwets spelplezier. En om de verkoop van andere producten te boosten? Een cashback op Jan’s pizzadeeg. Slim, sympathiek én effectief.

Resultaat
De actie werkte als een magneet naar het schap. Consumenten reageerden massaal, de diversiteit binnen het assortiment kreeg volop aandacht en de merkbeleving van Jan kreeg een lekkere boost. Oftewel: een actie die niet alleen goed smaakte, maar ook goed voelde.