PromZ Magazine 2-2018

z 2018 - nummer 2 - www.promz.nl 9 ‘De uitstraling van de NRC Webwinkel, die ook tot uiting komt in advertenties via de eigen kanalen, moet voor bestaande en nieuwe abonnees onderstrepen dat NRC een kwaliteitsmerk is.’ (Albertien van der Hoeven, NRC, pag. 41) WIE ZEGT WAT? ‘Overweegt u dit jaar met kerst eens een op outdoor activiteiten gericht themapakket te geven? Niet doen als u binnen uw personeelsbestand veel vrouwen telt, zo blijkt uit onderzoek.’ (Ed van Eunen, One Question, pag. 20) ‘IN JAPAN ZAG IK EEN VAN DE LAATSTE TRENDS IN ONTSTRES- SEN. HIER WIKKELEN MENSEN ZICH IN EEN GROTE DOEK EN ROLLEN ZE VERVOLGENS OVER DE GROND. DIT DOEN ZE OOK VÓÓR VERGADERINGEN. ZO’N DOEK, WAAROP JE PRIMA JE BEDRIJFSLOGO KUNT LATEN DRUKKEN, LIJKT ME HART- STIKKE LEUK ALS GESCHENK.’ (Adjiedj Bakas, trendwatcher, pag. 14) ‘Misschien moeten we de klant meer vertellen over hoe ons vak - en dus onze industrie, ook qua keten - in elkaar zit. Misschien hebben we de klant te weinig geïnformeerd over de moeilijke kanten ervan, waardoor ze ons te veel zien als die simpele premiumboeren die alleen maar wat promotionele producten hoeven te bestellen.’ (William Schildwacht, Zaakado, pag. 59) ‘Waar je voor moet waken is het laten verwateren van je advertising property. Door tussendoor allerlei uitstapjes naar andere thema’s te maken.’ (Sabine Doelman, PromZ, pag. 66) ‘Wordt het gratis premium uiteindelijk vervangen door het self liquidating premium?’ (Charles Borremans, Redmint/Goud Uberconnected, pag. 62) ‘Trekken merken niet een te grote broek aan, als ze menen dat ze mensen met elkaar moeten verbinden? Volgens merkenspecialis - ten is de laatste jaren sterk in opkomst dat consumenten vinden dat merken ook sociale doelen zouden moeten dienen.’ (Rik Riezebos, European Institute for Brand Management, pag. 10) ‘Het herhalen van succesacties zorgt voor minder risico en vaak voor meer succes. Herhalen loont.’ (Frank de Bruin, Activate&co, pag. 51)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5