PromZ Magazine 1-2018
z 2018 - nummer 1 - www.promz.nl 13 8 relatiegeschenken ervaren. De kracht van het ‘tastbare’ product als dank-je-wel enerzijds en anderzijds als tool om naams- en merkbekendheid op te bouwen en te vergroten bij prospects en klanten. Immers, door de opdruk van merknaam of logo blijft jouw bedrijf of merk onder de aandacht van mensen. Heb je je wel ‘ns gerealiseerd dat bijvoorbeeld een promotionele pen in zijn lange bestaan in handen van honderden personen terecht kan komen? Enig idee wat dat doet voor de zichtbaarheid en herkenbaarheid van je bedrijfsnaam? Die komt letterlijk onder ogen van een enorm aantal mensen. En de herinneringswaarde alsmede het gebruik van promotionele producten is zeer hoog, blijkt uit diverse (inter)nationale onderzoeken. Wist je dat 75% van de ontvangers tenminste één promotioneel product in de directe omgeving van zijn werkplek heeft? En dat 70% van de ontvangers zegt promotionele producten langere tijd te bewa- ren? Zeker als het functionele producten zijn zoals kleding, caps, tassen, sportieve gadgets, wellnessproducten, gezondheids- en veiligheidsitems, (alles voor de) BBQ , powerbanks etc. En wist je dat een ruime meerderheid van de ontvangers van een promo- tioneel product (zeker in b-to-b) aangeeft dat ze bereid zijn zich meer dan anders te verdiepen in de producten en/of diensten van de gever van het promotioneel product? Knipoog Met een knipoog naar The Internet of Things, heeft PromZ.live voor het thema The Amazing Interaction of ThingZ gekozen. “PromZ. live laat zien hoe effectief en sympathiek het promotioneel product of relatiegeschenk is. Iedereen weet het te waarderen als het juiste product op het juiste moment wordt gegeven. De standhouders behoren tot de top van ervaren leveranciers van promotionele producten en kunnen de bezoekers adviseren over welke producten zij wanneer en hoe moeten inzetten om hun doelstelling het beste te kunnen behalen. Deze leveranciers weten ook alles van het bouwen van webshops en de logistieke afhandeling ervan. Ook weten ze welke wet- en regelgeving om de hoek komt kijken bij het op de EU-markt brengen van promo- tionele producten, iets wat tegenwoordig een steeds belangrijker aandachtspunt wordt, ” aldus beursorganisator John Swaab van Het Portaal Uitgevers. Marketingwet Promotionele producten zijn multi-inzetbaar: voor het eigen per- soneel (als incentive of beloning), in de consumentenmarkt (denk LIVE prom Vergroot je kennis! Tijdens PromZ.live heb je in de beurshal gratis toegang tot een aantal sessies om je kennis te vergroten en tips op te doen om jouw succes op het gebied van loyalty- en actiemarketing te vergroten. Zo zijn er kennissessies over actiemarketing: welk promotioneel product past het best bij jouw campagne? In het kader van 010Area spreekt Serge van Marion, de hambur- gerkoning van Rotterdam. Geef je op via www.promz.live.nl om een sessie bij te wonen. Op deze site kun je je komst naar de beurs ook voorregistreren en alle informatie vinden over exposanten en hun aanbod. Voor wie is de beurs bedoeld? De beurs is bedoeld voor inkopers, marketing- en commu- nicatiemanagers, directiesecretaresses en creatieven in het bedrijfsleven, actiemarketingbureaus, bij de (semi)overheid en non-profit organisaties die binnen hun bedrijf (mede) verantwoordelijk zijn voor de inkoop van gifts en gadgets, promotionele producten en relatiegeschenken. Bij kleine bedrijven zijn het vaak de directeuren/eigenaars die de beurs bezoeken, omdat zij ook verantwoordelijk zijn voor de opzet van sales promotionacties en inkoop van relatiegeschenken en promotionele producten. De bezoekers van PromZ.live komen uit alle geledingen: zakelijke dienstverlening, industrie en bouwnijverheid, detail- en groothandel. Ga ook even naar het Kerstpakkettenplein waar toonaan- gevende leveranciers van kerstpakketten zich presente- ren. Daar kun je ook meedoen aan een onderzoek over de (gewenste) inhoud van kerstpakketten. Doe je mee, dan ont- vang je een geschenkje als dank. aan de acties van de grote A-merken en de spaaracties van super- markten, bijvoorbeeld) en in business to business om klanten te koesteren. Goede promoties maken mensen blij, dat is een mar- ketingwet die al heel lang geldt. En ook loyalty is van alle tijden. Alleen de vorm verandert door de jaren heen. Mensen zullen een dank-je-wel altijd op prijs stellen, en omgekeerd: klanten blijven altijd gunnen. Wie net dat stapje extra doet, blijft langer en beter in gedachten bij klanten, of het nu om de consumentenmarkt gaat of om zakelijke relaties in business to business. Swaab: “Promotionele producten zijn ook gewoon leuke marke- tingtools. En de leveranciers van deze tools zijn leuke mensen met goede ideeën, die de bezoekers van PromZ.live inspireren en adviseren. Alles wat met promotionele producten heeft te maken behoort tot de leukste tak van marketing, communicatie en sales promotion. Daarom noemen we PromZ.live ook de leukste busi- ness to business beurs van Nederland. Als je daar rondloopt ben je maar met één ding bezig, namelijk met je personeel of met je klant. Je kijkt door hun bril. Met welk product zou je ze kunnen verrassen? Waarmee zou je ze kunnen boeien en binden? Met
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5