PromZ Magazine 1-2018

z 2018 - nummer 1 - www.promz.nl 15 9 PromZ.live: The Amazing Interaction of ThingZ welke gift of gadget blijft jouw onderneming top of mind bij je klant? Wat zou ervoor zorgen dat ze bij je blijven of terugkomen?” Hij vervolgt: “Veel standhouders hebben tijdens de beurs een bezoekersactie, en als je meedoet aan ons onderzoek over wat de beste inhoud van een kerstpakket zou zijn, ontvang je ook een aardigheidje. Dan ervaar je zelf direct de kracht van het promo- tioneel product. Ik denk ook dat marketeers en inkopers graag naar een beurs als PromZ.live komen om te zien welke nieuwe producten de leveranciers te bieden hebben, welke nieuwe toepassingen er zijn en om kennis te maken met de mensen achter al die producten. Een pro-actieve houding hoort bij hun werk. Promotionele producten voegen waarde toe aan merken, uitingen, imago en profilering. Marketeers, zeker van de grote ondernemingen, gaan serieus met deze tools om. Een bezoek aan PromZ.live noem ik daarom gewoon de leukste werkdag van het jaar!” Vertrekpunt Swaab: “Promotionele producten zijn volwaardige marketing- en communicatiemedia. En wat ze anders dan alle andere media maakt, is dat ze driedimensionaal zijn. Ze zijn – letterlijk - tast- baar en functioneel, dat maakt ze speciaal. Er dient rekening mee gehouden te worden bij het opstellen van marketingplan- nen en begrotingen. De beurs PromZ.live is daar een uitstekend vertrekpunt voor.” Swaab: “Promotionele producten brengen een beleving over, en PromZ.live is ook zo’n beleving. De toevoeging live is dan ook geen loze kreet: het is leuk om leveranciers en collega’s live te ontmoeten, het is leuk om de producten te zien, horen, ruiken en voelen. Vergelijk het met een concert of een film. Thuis op de bank kun je die prima horen en zien, maar echt bij het concert aanwezig zijn of in de bioscoop met een bak popcorn is anders, is echt een ervaring.” Trends Op PromZ.live zie je ook de nieuwste trends (zie ook pag. 24 in dit nummer). De leveranciers hebben de afgelopen maanden wereldwijd hun vakbeurzen bezocht om de nieuwste producten aan hun assortimenten te kunnen toevoegen. Wat is een trend van 2018? Bijvoorbeeld de retrotrend, alles wat ‘echt’ is (denk aan de Moestuintjes van AH) en promotionele producten met Een groot deel van de bezoekers van PromZ.live zijn bin- nen hun bedrijf ook verantwoordelijk voor personeelsuitjes, bedrijfsfeesten, productintroducties, het organiseren van congressen etc. Zij kunnen zich oriënteren op 010Area.live op dezelfde beursvloer als PromZ.live. Alles wat met live communicatie heeft te maken komt aan bod bij 010: food, hospitality, art & culture, catering, locaties. Zoals de naam al doet vermoeden richt 010Area.live zich vooral op de regio groot Rotterdam. De beurzen PromZ.live en 010Area.live zijn na afloop ook weer te bezoeken. Alle stands worden tijdens de beurs middels 360° fotografie vastgelegd, waarna de beursvloer digitaal weer wordt opgebouwd met behulp van Google Tours. Op Google Maps kan men over de beursvloer navigeren en elke beursstand vinden. Een i-button in de stand verschaft extra informatie over het bedrijf en een link naar de website van de standhouder. Bij de entree van de beurs tref je de GadgetZone met nieuwe, innovatieve producten. Breng je stem uit op welk product jij het beste vindt. Registreer je bezoek aan PromZ.live voor en bespaar daarmee op de entreekosten. Na voorregistratie kun je de beurs – dankzij de sponsors - kosteloos bezoeken. Ga naar www.promz.live.nl de naam van de ontvanger erop (er zijn leveranciers die perso- naliseren per stuk aanbieden): hoe leuk is het niet om je relatie bijvoorbeeld een mok, BBQ-schort of paraplu te geven met zijn eigen naam erop? En over sympathie voor de klant, maar ook voor het merk, gesproken: lees elders in dit nummer het artikel van de Sourcy- regenlaarsjes, de premiumactie die PromZ Magazine in 2017 uitriep tot beste op de consument gerichte premiumpromotie van het jaar. De actie met de regenlaarsjes was een enorm succes.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5