PromZ Magazine 1-2013
z 2013 - nummer 1 - www.promz.nl 13 Kom inspiratie tanken op PromZ Event 2013 even t 8 (advertentie) Duits onderzoek wees uit dat promotionele producten twee keer zo lang in de herinnering blijven als tv- en radiocommercials. Een andere uitkomst was dat de meerderheid van de mensen die een promotie-artikel ontvangt, dit zo’n half jaar in zijn bezit houdt. Onderzoek bevestigt steeds vaker dat promotionele producten effectieve promotie- en communicatiemiddelen zijn, die hun eigen plaats verdienen in de mix. Effect sorteren Eigenlijk maken alle bedrijven – van klein tot multinational – gebruik van premiums en relatiegeschenken omdat ze effect sorteren door een indruk achter te laten bij de ontvanger(s) en de bedrijfs- of merknaam langdurig onder ogen van de doelgroep houden. De leveranciers van promotionele producten die op PromZ Event staan, hebben in hun nieuwste collecties ook een groot aantal laaggeprijsde - en uiteraard kwalitatieve - gadgets. Inkopers van premiums, relatie- en eindejaarsgeschenken heb- ben momenteel immers te maken met beperktere budgetten. Maar uit een eerder gehouden PromZ Opdrachtgevers Onderzoek komt naar voren dat inkopers dat over het algemeen doordacht doen door, bijvoorbeeld, te kiezen voor een meer selectieve inzet van promotionele producten, en voor kwaliteit, originaliteit en duurzaamheid van de promotionele producten. cas e cas e In de winkel kon men bij aankoop van speciale actieproducten zijn gegevens achter laten om kans te maken op een ‘te gekke ontbijtset’ van La Vache Qui Rit. Per dag werden er 25 winnaars getrokken. Zij wonnen ieder vier mokken en vier borden. Alpha Impex, PromZ Event, stand 916. Cosmetize ontwikkelde voor Bakker Hillegom, Europa’s grootste postorder- en internetbedrijf gespecialiseerd in tuinartikelen, een prachtige geschenkset onder de naam Herba met handcream, showergel en bodycream. De producten bevatten plantenextracten, waardoor ze één op één matchen met de producten van Bakker Hillegom. Cosmetize, PromZ Event, stand 507.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5