PromZ Magazine 1-2015
2015 - nummer 1 - www.promz.nl 9 C O M M E N T A A R d o o r K a r i n S c h a p e r p r o m z 9 Promotiepareltjes. Daar spreken we al een tijdje over. In dit nummer van PromZ Magazine en op de aankomende PromZ Event gaan we dieper in op die pareltjes, ofwel premiumacties uit het verle- den die zó succesvol waren dat iedereen er over sprak, en nu nog. Spraakmakende acties. Rumour around the brand. De droom van iedere marketeer: acties die je een plaatsje in de Marketing Hall of Fame bezorgen! Zo’n succesvolle actie is heel vaak het resultaat geweest van een doordachte aanpak, creativiteit, en ook een beetje lef van de marketeer. En dat is nu eigenlijk nog zo. Vanuit het motto ‘Ken uw klas- siekers’ blikken we dan ook terug op het promotionele verleden. Wie goed kijkt naar de ingrediënten van kaskrakers als de Flippo’s, de oranje kroon van de Staatsloterij, de Heineken-hoed, (maar ook een recente actie als het juichpak van Jumbo) kan heel wat inspiratie opdoen voor succesvolle premium- acties anno nu. Niet alleen voor de grote consumentenmerken. Want de succesvolle premiumacties van toen zijn óók leerzame voorbeelden voor kleinere merken of merken in business to business. Wat blijft is dat mensen leuke premiums en leuke actievormen gewoon leuk blijven vinden. Dat lijkt een flauwe opmerking, maar is wel een waarheid als een koe. Nu nog invullen… Maar dat is nou net de uitdaging, toch? Wie de succesvolle premiums en dito technieken van de promotiepareltjes van weleer aanpast aan de eisen en mogelijkheden van deze tijd, heeft een heel goed basisrecept in handen voor succes. En een sterke combinatie van marketeers en leveranciers van promotionele producten maken het plaatje rond. Wees niet beducht om terug te grijpen naar successen van vroeger, óók in uw eigen onderneming. Professionals willen altijd vernieuwing. Dat is oké. Maar je hoeft niet altijd opnieuw het wiel uit te vinden om te scoren. Een net andere invalshoek, kleine aanpassingen in ideeën, een product net even anders maken kan groots resultaat opleveren. En dat is waar het om draait. Niet kopiëren, wel inspireren PromZ Magazine 16de jaargang, maart 2015 PromZ Magazine is een uitgave van Het Portaal Uitgevers B.V. Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer Postbus 125, 1520 AC Wormerveer Tel: 075-6475747, fax: 075-6284914 E-mail: info@hetportaal.com Verschijningsfrequentie: 4x per jaar, de decemberuitgave is in combinatie met de ProductZ Finder Oplage: 16.500 exemplaren Abonnementen: Kunnen op elk gewenst moment ingaan voor de periode van een jaar. De abonnementsprijs bedraagt A 30,- (incl. 6% BTW en verzendkosten). Abonnementen dienen schriftelijk te worden opgezegd, tenminste een maand voor het verstrijken van de abonnementsperiode, bij Het Portaal Uitgevers, Postbus 125, 1520 AC Wormerveer Adreswijzigingen: Dienen schriftelijk, bij voorkeur op de adresdrager, te worden doorgegeven aan Het Portaal Uitgevers, Postbus 125, 1520 AC Wormerveer Hoofdredactie: drs Karin Schaper Redactionele medewerkers: Charles Borremans, Sabine Doelman, Ed van Eunen, Allard Frederiks, Kees-Jan Rozestraten, mr Alexander Singewald, drs Rutger Vahl Redactie-adres: Postbus 125, 1520 AC Wormerveer Tel./fax: 072-5153053 E-mail: k.schaper@words.nl Bladmanagement: Hans Janssen Advertentie-acquisitie: John Swaab, Philip Lasance, Meryem Karakus Traffic: Monique Zijlstra-Brandt Vormgeving en DTP: Finnmedia B.V. Druk: Real Concepts B.V., Velp © Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5