PromZ Magazine 2-2014
z 2014 - nummer 2 - www.promz.nl 13 cas e Campina bindt consument met loyaltyprogramma Eurosparen 1882. Eind 2008 fuseerde Campina met zuivelcoöperatie Friesland Foods en ontstond de nieuwe zuivelcoöperatie FrieslandCampina. Koninklijke FrieslandCampina behoort met een jaaromzet van 11,4 miljard euro inmiddels tot de vijf grootste internationaal opererende zuivelondernemingen. FrieslandCampina is een coö- peratie, gevormd door melkveehouders in Nederland, België en Duitsland met meer dan 140 jaar ervaring met coöperatief onder- nemerschap. Leden-melkveehouders van FrieslandCampina zijn mede-eigenaar en toezichthouders van de onderneming. Elke dag voorziet Koninklijke FrieslandCampina miljoenen consumenten, verspreid over de wereld, van zuivelproducten. FrieslandCampina heeft vestigingen in 28 landen met in totaal 21.186 medewerkers. De producten van FrieslandCampina vinden hun weg naar meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. Dansende koeien In Nederland kan Campina anno nu bogen op een naamsbekend- heid van bijna 100 procent. Wie kent het merk eigenlijk niet? Campina is ook het zuivelmerk achter de idee dat koeien in de wei thuishoren. De impactvolle commercials met de ‘dansende koeien’ zien we in het voorjaar op tv. Tijdens de Open Boerderijdagen van Campina kan het publiek het ook allemaal met eigen ogen zien. Visser: “Toen ik hier kwam, ben ik bij Campina-boeren op bezoek gegaan, ze hebben me zelfs leren melken. Onze boeren moeten niks hebben van mega-stallen. Ze hebben gemiddeld 85 koeien; (advertentie) ze kennen elke koe, echt waar. Die mentaliteit vind je terug in alles wat Campina uitstraalt. De kernwaarden van Campina lig- gen dan ook dicht bij de mensen en alles wat oer-Hollands is: Nederlandse oorsprong, no nonsens, stoer, doorzetten, natuur- lijk. Elementen die we terug laten komen in onze communicatie rondom Eurosparen, maar ook zoveel mogelijk in het aanbod in de spaarshop. Dat moet allemaal met elkaar kloppen.” 9 De Campina Spaarshop kent de volgende categorieën: • Bad & Beauty • Buitenleven • Duurzaam • Elektronica • Eten & Koken • Huis & Interieur • Kortingsvouchers • Lees- & Kijkplezier • Mode & Accessoires • Ouder & Kind • Overnachtingen • Speelgoed • Sportief • Uitjes Touch Incentive Marketing is een van de partners in het loyalty- programma. Touch levert producten en verzorgt een groot deel van het fulfilment van de spaarshop van Campina Eurosparen. De combinatie van functioneel en emotioneel scoort
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5