PromZ Magazine 2-2014
2014 - nummer 2 - www.promz.nl 75 n e w z e z Wie wordt Leverancier van het Jaar 2014? Stem mee! U kunt u uw stem uitbrengen op de speciale site die PromZ Magazinemet een paar weken gaat lanceren. Via de PromZ- nieuwsbrieven en onzewebsite houdenwe u de komende weken op de hoogte van deze verkiezing en de uitslag. De lijst met genomineerde relatiegeschenkenbedrijven die de jury in aanmerking vindt komen voor de onderscheiding, staat straks op die speciale site. De Leverancier van het Jaar scoort hoog op criteria als vakkennis, ondersteuning en advies, proactiviteit, creativiteit en collectie. Gezamenlijke prijs PromZ Magazine, ondersteund door brancheorganisatie Platform Promotional Products, reikt deze onderscheiding al jaren uit. Winnaars van de afgelopen jaren zijn bijvoorbeeld Compacon, BeGlobal, Interimage en Novelties. Totnogtoe was het puur een vakprijs. Dit jaar is de jury van mening dat ook de opdrachtgever moet kunnen meebepalen wie in aanmerking komt voor de titel Leverancier van het Jaar. De stemmen van de opdrachtgevers en die van de vak- jury gezamenlijk bepalen nu welk relatiegeschenkenbedrijf met de eer gaat strijken! De prijs wordt begin september bekend gemaakt. (ingezonden mededeling) BeGlobal rectificatie: Op de cover van de voorjaarseditie van het BeGlobal Magazine staat een ontwerp van een retrotas van het bedrijf "De Beren eetcafés" afgebeeld. Deze afbeelding is een weergave van een niet gepubliceerde webpagina en niet geproduceerd product. Het logo op de tas is zonder toestemming van "De Beren eetcafés" gebruikt, waardoor een samenwerking wordt geïnsinueerd die niet heeft plaatsgevonden. BeGlobal Promotions betreurt deze ver- keerde beeldstelling en heeft inmiddels in goed overleg een overeenstemming bereikt met "De Beren eetcafés". Stem mee voor de Leverancier van het Jaar Selfridges weer ’s werelds beste warenhuis Eddy PG Caprise onder dak bij Compacon Compacon heeft Eddy PG Caprise, leverancier van premiums en relatiegeschenken, overgenomen. Het bedrijf is, net als Compacon, gevestigd in Barendrecht. Eddy PG Caprise zal uiterlijk per 1 juli verdergaan onder de naam Compacon en werken vanuit de vestiging van Compacon. Ton Löbker, directeur Compacon: “De samenwerking met Eddy PG Caprise past in ons groeiscenario om synergievoordelen te behalen op inkoopgebied, maar ook in de dienstverlening die we hebben ontwikkeld, zoals onze webshopmodule Promonline en onze inkoopmodule GroupBuy. De mensen van EddyPG Caprise, Michel Pieters Graafland en Paul van Boodegom, zullen onze organisatie met hun ervaring versterken en daarnaast natuurlijk verantwoordelijk blijven voor hun eigen groep klanten.” Afgekorte achternaam Voormalig Nederlands voetballer Eddy Pieters Graafland is de oprichter van Eddy PG Caprise. In 1999 werd hij door de IFFHS opgenomen in de top drie van beste Nederlandse keepers van de afgelopen eeuw. Hij stond hier achter Hans van Breukelen en Edwin van der Sar. Als doelman kwam hij uit voor Ajax, Feyenoord en het Nederlands elftal. Zijn bijnaam was, naar zijn afgekorte achternaam, Eddy PG. Meer samenwerkingen Compacon is de afgelopen twee jaar meer samenwerkin- gen aangegaan. In 2012 werd een samenwerking gestart met Company of Gifts, waar Compacon Zuid Nederland uit is ontstaan. Company of Gifts is volledig gespecialiseerd in einde- jaarsgeschenken. In 2012 werd Compacon ook aandeelhouder in IPPAG Global Promotions. In samenwerking met andere IPPAG- bedrijven worden vanuit die constructie internationale klanten bediend, zoals bijvoorbeeld LeasePlan en Siemens. Vorig jaar heeft Compacon het klantenbestand van Markantas overgeno- men, dat inmiddels vanuit Compacon wordt benaderd. Het Britse warenhuis Selfridges is onlangs voor de derde keer uitgeroepen tot 'Beste warenhuis ter wereld'. Het warenhuis won de prijs ook al in 2010 en 2012. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Intercontinental Group of Department Stores en wordt gezien als de hoog- ste onderscheiding voor warenhuizen. Selfridges versloeg warenhuizen als Macy's, John Lewis en Harrods. Geen enkel ander warenhuis won de prijs zo vaak als Selfridges. De genomineerde warenhuizen moesten onder meer inzicht geven in hun boekhouding. Ook werden de klan- tenservice en de ervaring van klanten beoordeeld.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5